Az idei évre például 14,5 millió euró, jövőre 68,9 millió euró, 2008-ban 65,3 millió euró a szerződésben vállalt fejlesztési ráfordítás. Azt követően 2009-ben 34,7 millió euró, 2010-ben 36,3 millió euró, 2011-ben pedig 40,9 millió euró fejlesztést kell teljesítenie a Budapest Airport Rt. többségi tulajdonosának.
A ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. eladósodásának megengedett mértékét is korlátozza a szerződés, így közvetve - korlátot szab a beruházáshoz felvehető hiteleknek is. A szerződés azt is előírja, hogy a szerződéskötést követő 24 hónapon belül legalább két, nemzetközileg elismert hitelminősítőtől kell befektetésre ajánlott hitelbesorolást kapni, és ezt fenntartani egészen 2009-ig.
Nem lehetséges az egyoldalú felmondás
A privatizációs szerződéssel egy időben a Kincstári Vagyoni Igazgatóság (KVI) és a Budapest Airport vagyonkezelési megállapodást kötött, amely a tulajdonosnak 11,5 százalékos tőkemegtérülést engedélyez.
A vagyonkezelői szerződés nemcsak a fejlesztéseket írja elő, hanem fenntartási kötelezettséget is ró a BAA leánycégére, amihez 75 millió euró teljesítési bankgaranciát tett le a tulajdonos. Ebből a garanciából hívják le többek között azt a kötbért, amelyet akkor fizet a fő részvényes, ha nem tesz eleget a fejlesztési kötelezettségeinek. A teljesítést a KVI ellenőrzi és kötbér kifizetése esetén a bankgaranciát fel kell töltenie a tulajdonosnak. A szerződések szerint a részvényesi megállapodást a 75 éves vagyonkezelői szerződés ideje alatt nem lehet egyoldalúan felmondani.
28 százalék már megvan
A spanyol Ferrovial vezette konzorcium csütörtöki bejelentése szerint a vállalat már a BAA részvényeinek 28,7 százalékát birtokolja, miután újabb 140 millió részvényt vásárolt fel. A Budapest Airportot birtokló brit BAA repülőtér-üzemeltető kedden jelentette be hivatalosan, hogy elfogadta a spanyol Ferrovial infrastrukturális és szolgáltató csoport konzorciumának "felülvizsgált" - vagyis meredeken megemelt, korábban négyszer elvetett - átvételi ajánlatát.
MTI / Menedzsment Fórum