A neves szakemberek a jövő humán erőforrás menedzsmentje egyik legfontosabb eszközének az internetes toborzást tartják. A céges weboldalak kulcsszerepet kapnak, és a vállalati marketing és a HR munkatársaknak szorosan együtt kell működniük a toborzás és kiválasztás során.
A vállalati oldalaknak maximálisan támogatniuk kell a jövőben a HR terület munkáját. Jelenleg a site-oknak ez a funkciója még igen fejletlen: a száz vezető európai vállalatnak csak 60 százaléka tünteti fel az álláslehetőségeket internetes oldalán. A brand online bemutatkozásánál pedig igen lényeges lenne kiemelni a 'Miért dolgozz nálunk' szekciót.
A felvételi, kiválasztási eljárásokat érdemes finomítani, mivel - mint az a konferencián elhangzott - a céghez kötődő rossz álláskeresési tapasztalatok a jelentkezők 65 százalékát eltántorítják az adott vállalat termékeinek vásárlásától, és ezáltal kihatnak az eladásokra.
Amennyiben az adott cég csak az internet segítségével szerzi meg új munkatársait, ötvöznie kell a weboldalnak a marketing és a toborzási funkciót. A látogatók ugyanis egyszerre álláskeresők, illetve vevők. A jelölteket 'szimpatikusan' kell kezelni mind az online, mind az offline eljárás során, hogy megmaradjanak ügyfeleknek, vagy azzá váljanak.
(Menedzsment Fórum)
Nem vásárolnak a cégtől az elutasított jelentkezők
A Recruiting in Cyberspace Conference szakmai konferencia egyik végkövetkeztetése az volt, hogy integrálni kellene a marketing és HR részlegeket a hatékonyság növelése érdekében, tudósít az Onrec.