Összesen öt befektető adott vételi ajánlatot a Mahart Duna-Cargo Kft. privatizációs pályázati felhívására, közülük a legmagasabb árat a volt osztrák nemzeti hajózási társaság, a DBSG kínálta. A német Meyer-csoporthoz tartozó cég 2,8 millió eurót fizetne a 2,056 milliárd forint alaptőkéjű és 2,01 milliárd forint saját tőkéjű magyar vállalkozásért.
A többi invesztor a DBSG ajánlatánál lényegesen szerényebb összegeket kínált. Köztük található a német Rhenus-csoport, a bajor Bavaria hajóstársaság, a magyar Masped Rt. és a Plimsoll Kft. befektetőpáros, illetve a Dunaferr Rt., amely egy ukrán befektető irányítása alatt lévő konzorcium tagjaként jelezte vételi szándékát.
A tavaly 485 millió forint veszteséggel záró Duna-Cargo új tulajdonosának át kell vállalnia a cég meglévő kötelezettségállományát, és egy éven belül 1,2 milliárd forinttal kell megemelnie az alaptőkéjét. Ebből az összegből négy, 15 évnél nem idősebb hajóval frissíthetik fel a flottát.
A privatizációról leghamarabb július közepére születhet döntés, számol be a Népszabadság.
Német cégcsoporté lehet a magyar folyamhajózási társaság
Magyar, ukrán és német befektetők adtak érvényes ajánlatot a veszteséges, mégis vonzó folyamhajózási társaság, a Mahart Duna-Cargo Kft. megvásárlására. A privatizációs pályázat esélyese a német Meyer-csoport, értesült a Népszabadság.