Bár a vasút bizonyos késések esetén az utas szállásköltséget is állná és a jegyár húsz százalékát visszatérítené, több párt és érdekvédelmi szervezet bírálta a német vasút új kártalanítási kötelezettség-vállalásait - jelenti a Financial Times Deutschland.
A tervezetben szereplő kártalanítás mértéke részint kisebb az eddiginél - véli Klaus-Peter Naumann, a Pro Bahn utasok érdekeit képviselő szervezet elnöke. Jelenleg 10 euró értékű vonatjegy jár ingyen annak az utasnak, akinek az Intercity-Express vonata több mint fél órát késik. Másfél órán felüli csúszás esetén ez az összeg 25 euróra nő. A kártalanítás mértéke eddig független volt a jegyártól.
A német vasút elnöke a minap jelentette be a kormánnyal folytatott tárgyalások eredményét: eszerint a vasút az egy órán felüli késések esetén a jegy árának húsz százalékát visszafizeti. Emellett akkor is kártalanítja az utasokat, ha azok lekésik a csatlakozást, s emiatt legalább egy órát kénytelenek várakozni. Aki pedig késés miatt nem tud aznap továbbutazni, annak a vasút fizeti a taxi- vagy szállásköltségét, az utas választása szerint. A kártalanítás kötelezettségvállalás keretén belül történik meg.
Az új szabályozás szerint egy 55 eurós jegy esetén 11 eurós kártalanítási igénnyel léphetnek fel a vevők, amit a Pro Bahn kevésnek tart. A német kereszténydemokrata párt (CDU/CSU) is kritikával illette a tervezetet: szerintük jogilag nincs megfelelően biztosítva az utasok kártalanítása. Ezért olyan jogi szabályozás bevezetését javasolják, amely nem kielégítő szolgáltatás esetén kötelezően előírja a kártalanítási folyamat megindítását. "Továbbra is fennáll a veszély, hogy a kárt szenvedett utasok kompenzálása a vasút kénye-kedve szerint fog megtörténni" - mondta Gerda Hasselfeldt elnökhelyettes.
Késés esetén fizet a német vasút Kiemelt ügyfeleire koncentrál a MÁV Karcsúsítanak a vasutak szerte Európában