A határokon átnyúló fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezet keddi közleménye szerint a panaszosok német weboldalakon regisztráltak, illetve vettek igénybe elektronikus szolgáltatást abban a hitben, hogy ezt ingyenesen teszik, mivel az árakra vonatkozó tájékoztatás nem volt egyértelmű a weboldalon. A fogyasztók meglepetésére néhány héttel később a kereskedő postai úton kiszámlázott 12 vagy 24 havi szolgáltatási díjat 100-200 euró értékben, és súlyos jogi következményeket helyezett kilátásba nemfizetés esetére.
Berndt Krieger, Európai Fogyasztói Központ németországi szervezetének igazgatója azt tanácsolja a fogyasztóknak, hogy ne engedjenek az állítólagos behajtó cégek fenyegetőzésének és ne fizessék be a követelt díjakat. A csalók nagy nyomást tudnak gyakorolni áldozataikra, ám tapasztalat szerint üres fenyegetés az ügy bírói útra terelése. Több jogi akadálya van annak is, hogy a fogyasztókat bíróság elé vigyék.
A német igazgató szerint a magyar állampolgárok, a Magyarországon állandó lakóhellyel rendelkező fogyasztók elleni követeléseiket a külföldi kereskedőknek magyar bíróság előtt kellene érvényesíteni, azonban 100-200 euró összeg esetében szinte teljesen valószínűtlen, hogy erre sor kerülne, nem is szólva az igények kétes megalapozottságáról.
Az Európai Fogyasztói Központ fokozott óvatosságot tanácsol arra az esetre is, ha az internetes honlapon ingyenes szolgáltatásért cserébe nevet és címet kérnek - írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ magyarországi szervezete.
MTI/Menedzsment Fórum