3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer kiépítésére kiírt, gyorsított közbeszerzési eljárásra eddig 36 cég jelezte részvételi szándékát, de számuk még nőhet, mivel a végső jelentkezési határidő október 10. - közölte az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.

A nyertes ajánlattevővel a szerződést december első felében kötik meg a tervek szerint, az új rendszer a jövő év közepétől már működhet.

Az ÁAK szeptember második felében indította el a kétfordulós tendert. A társaság erre valamennyi olyan gazdasági szereplőtől ajánlatot vár, amely a részvételi felhívásban megfogalmazott pénzügyi és műszaki alkalmassági kritériumoknak megfelel - olvasható a közleményben.

A részvételi jelentkezések értékelését követően lezárul az első forduló, az ezen túljutott cégeket a második fordulóba jutásról várhatóan október 19-én értesíti az ÁAK. a végső döntést november második felében hozhatja meg a kiíró, és a nyertes ajánlattevővel december első felében kötnek szerződést.

Az ÁAK augusztus végén piac- és helyzetfelmérést tartott a potenciális ajánlattevők körében. Ennek során a megkérdezettek mindegyike úgy nyilatkozott, hogy reális esélyét látják a 2013. július 1-jei indulási határidő betartásának.

A közbeszerzés technológia-semleges, vagyis nem részesíti előnyben a jelenleg ismert technológiai megoldások egyikét sem. Az egyik a műholdas rendszer, amelynek drága a kocsiba telepített egysége, de nem igényel - az útpálya felett - kapukat. A másik rendszer rádióhullámmal működik, ennek olcsó a felhasználói egysége, viszont kapukat kell elhelyezni az utak fölé.

Fontos kitétel, hogy az ajánlattevőknek az elektronikus útdíjrendszer teljes körű bevezetésére kell ajánlatot tenniük. Ebbe beletartozik a tervezés, a fejlesztés, a beüzemelés, a bevezetés támogatása az első évben, továbbá az infrastruktúra-támogatás 2022. október 31-ig, amely magában foglalja a díjszedést és a díjellenőrzést is.

Az e-útdíjra vonatkozó, szeptemberben született  kormányhatározat alapján a rendszer tervezésének és kiépítésének, a bevezetés egyéves technikai támogatásának költségeit teljes egészében a központi költségvetés fedezi, a kiadásokat elsőként a jövő évi büdzsébe kell betervezni. E feladatokra az ÁAK szerződik a közbeszerzésen nyertes partnerrel a rögzített összeghatárt (42 milliárd forintot) meg nem haladó értékben. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az uniós források utólagos bevonásának lehetőségéről is gondoskodik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!