A CNN által fenntartott CNN.com például a kiszolgálói közti terhelésmegosztáson dolgozik, és némileg megváltoztatta a webhely megjelenését, mivel külön hírrovatot indít a háborúval kapcsolatos információk számára, jelezte Monty Mullig, a CNN Internet Technologies alelnöke – számolt be aradio.hu.
A hírhely forgalma fokozatosan nő a háború kitörésének közeledtével: szerdán már kétszeres volt a látogatottság az év első napjaihoz képest. A CNN.com és más online hírhely is tanult a 2001 szeptember 11-i eseményekből, amikor a hírszolgálatokat felkészületlenül érte a támadás miatt megugró látogatottság. Akkor a CNN.com a grafikák eltávolításával volt kénytelen javítani a sávszélességen. Azóta pedig növelte kiszolgáló kapacitását, és bevezette a terhelésmegosztást.
"Úgy gondoljuk, bőven elég a kapacitásunk", mondja Mullig. „De olyan ez, mint amikor vesz az ember egy kocsit, amelyről azt állítják, hogy 200-al tud menni. Ezt csak akkor tudhatjuk meg, ha már kipróbáltuk.”
A Reuters.com nemrég egy újabb webkiszolgáló és egy alkalmazásszerver beállításával készült fel a megnövekedő forgalomra, tájékoztat a Reuters.com fejlesztési igazgatója, Christopher Gruber. A hírsite forgalma egyetlen hónap alatt a két és félszeresére, napi 1 millióról 2,5 millióra nőtt. A webhely szerdától vágatlan videofelvételeket is kínál – kommentátor szöveg nélkül, eredeti hang effektusokkal. Ez a szolgáltatás egyelőre ingyenes, amolyan ízelítő, a Reuters.com egy héten belül előfizetéses rendszerben – fogyasztói videó-szolgáltatásként – kínálja, elsősorban a munkahelyükön szélessávú hozzáférésen keresztül tájékozódó dolgozók keresletére alapozva.
Ezzel együtt a hírszolgálatok nem számítanak akkora forgalomnövekedésre, mint 2001. szeptember 11-én volt, mert az iraki háború kitörése nem fogja váratlanul érni az embereket.
Netes hírszolgáltatók a háborúban
Miután elkerülhetetlennek tűnt a háború, az online hírszolgáltatók infrastruktúrájuk felturbózásával és a tartalmak áramvonalasításával készültek webhelyeik forgalmának megugrására.