A gyorsnak mondható növekedés ellenére a telekom-szolgáltatóknak nem lesz könnyű a netes tévénézésből hasznot kovácsolniuk. A tradicionálisabb, megszokott adókkal való versengésben alacsony árakon kell majd kínálniuk szolgáltatásaikat az előfizetőszám növelése érdekében, ez viszont lassú profitnövekedést eredményez. A Gartner felmérése szerint a 2006-os várható 336 millió euróról 2010-re 3 milliárdra fog nőni az IPTV-ből származó összesített nyereség - írja az eMarketer.
Elemzők szerint rövid és közép távon a legjobb esetben is csak alacsony profitra számíthatnak a cégek, azt azonban nem engedhetik meg maguknak, hogy nem vezetik be a platformot. Azok ugyanis, akik most sokáig bizonytalankodnak, később hátránnyal indulnak, s így saját jövőbeni lehetséges vezető szerepüket veszélyeztetik.

Franciák az élen
Az IPTV Franciaországban a legelterjedtebb Európában. A Gartner előrejelzése szerint ez év végére Nyugat-Európa összes előfizetőjének csaknem fele francia lesz, az országban ugyanis 1,7 millió felhasználóra számítanak, akik 141 millió eurós bevételt generálnak a szolgáltatóknak. 2010-re a francia nettévé-fogyasztók számát mintegy ötmillióra prognosztizálják (682 millió eurós bevételt előállítva), ami az akkorra előre jelzett régiós adat egyharmadánál valamivel kevesebb.
A német szolgáltatóknak nehéz dolguk lesz
Ehhez képest Nagy-Britanniában például a Gartner mindössze 75 ezer előfizetőt jelez előre 2006 végéig. Németországban azt sem könnyű elérni, hogy a nézők egyáltalán bármit fizessenek a televíziózásért, jelenleg a háztartások 10 százaléka fizet elő valamilyen szolgáltatásra. Ugyanez az arány 15 éve még 0 százalék volt.