2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem készül leépítésre a MAN német teherautó-gyártó, amennyiben sikerül bekebeleznie a svéd Scaniát.

"A gyártósorok mellől senki sem áll szándékunkban elküldeni" - nyugtatta meg a kedélyeket a MAN vezére, Hakan Samuelsson a svéd Local napilap hasábjain. A két vezető márka értékrendjében hasonlít egymásra, de az önállóságuk a jövőben sem változna, mivel ez az egyik leghatékonyabb mód arra, hogy megőrizzék a munkahelyeket mindkét országban.

A vezető arról biztosított közleményében, hogy irányítása alatt nem válhatnak a cégek egymás leányvállalataivá, azaz egyik ország dolgozóit sem fogják diszkriminálni a másik javára. Az aggodalmak eloszlatására azért volt szükség, mert a MAN ajánlattételekor a svéd teherautó-gyártó szakszervezeti vezetői már hangot adtak abbéli félelmüknek, hogy az akvizíció munkahelyek felszámolásával járna.

Mint ismert, a MAN októberben emelte ajánlatát részvényenként 449-ről 475 svéd koronára, és reméli, hogy még novemberben megkapja az ügylethez az EU versenyhivatali jóváhagyását.

Az egyesüléssel - amelyre a németek szeptemberben jelentették be szándékukat - Európa vezető teherjárműgyártó cége jönne létre, hatékony növekedési lehetőségekkel. Elemzők szerint az ügylet 10-12 milliárd euróba kerülhet a MAN-nak. A két cég piaci tőkeértéke közel azonos, majdnem 9 milliárd euró.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!