Az október és december közötti három hónap során a Class FM-et a 15 évesnél idősebb korosztályban 2,1 millió fő hallgatta egy átlagos napon. A rangsorban a második helyen továbbra is az MR1-Kossuth Rádió áll átlagosan 1,4 millió hallgatóval. A harmadik helyre az MR2-Petőfi Rádió került, napi 940 ezer hallgatójával. A negyedik helyezett a Music FM (426 ezer fő), az ötödik pedig a Juventus Rádió, 200 ezer napi hallgatóval.
A 18-49 éves korcsoportban is egyértelmű a Class FM fölénye: egy átlagos napon, az év utolsó hónapjában, 1 millió 421 ezer fő követte az adó műsorait. A második legnépszerűbb rádiónak e korosztály körében az MR2-Petőfi Rádió bizonyult (523 ezer hallgató), míg a harmadik helyen álló Music FM 344 ezer hallgatóval büszkélkedhet, amivel, ha nem is jelentős mértékben, de megelőzi az MR1-Kossuth Rádiót is (339 ezer fő). Az ötödik helyen álló Juventus Rádió hallgatótábora az év utolsó hónapjában napi mintegy 138 ezer fő volt.
A budapesti 15 évesnél idősebb lakosok körében is a Class FM a vezető rádióadó, amelyet az MR1-Kossuth Rádió követ. A rangsorban a harmadik helyen az MR2-Petőfi Rádió, negyediken a Music FM áll, az ötödik pedig a Juventus Rádió.
A 18-49 éves Budapesten élők között is a legtöbben a Class FM-et hallgatják, viszont a Music FM ebben a korcsoportban továbbra is az előkelő második helyet foglalja el, megelőzve a harmadik helyre kerülő MR2-Petőfi Rádiót, a negyedik Juventus Rádiót, és az ötödik MR1-Kossuth Rádiót.
Érdekesség, hogy amennyiben a rádiók hallgatói összetételét vizsgáljuk Budapesten, akkor az eredmény szerint a tematikus rádióknak – mint a Jazzy Rádió, a Klasszik Rádió, a Gazdasági Rádió, a Bartók Rádió, a Lánchíd Rádió, az InfoRádió, a Magyar Katolikus Rádió –, arányaiban több magasabb végzettséggel rendelkező és magasabb társadalmi státuszba sorolt hallgatója van, mint a népszerűbb versenytársaiknak.
A novemberi vizsgálat során a kutatócégek munkatársai arról is kérdezték a válaszadókat, hogy milyen gyakran szoktak zenét hallgatni egyes napi tevékenységeik közben. Az eredmények alapján elmondható, hogy a 3 felnőttből 2 hetente többször is hallgatni szokott valamilyen zenét, amikor házimunkát végez. A zenehallgatás viszonylag elterjedt tevékenység a hazai 18 évesek és idősebbek között, hiszen egyaránt 45-45 százalékuk hetente többször is szokott zenét hallgatni munkavégzése közben, illetve utazás közben is. Ezzel együtt a zenehallgatás elsősorban kiegészítő, vagy háttértevékenységet jelent, hiszen a felnőtteknek csak egyötöde szokott úgy hetente többször is zenét hallgatni, hogy kizárólag csak arra figyel és semmi mást nem csinál közben.
Az eredményekből az is kiderült, hogy zenehallgatás mindenekelőtt rádiózást jelent: a felnőttek kétharmada hetente több alkalommal is szokott rádiókészülékén zenét hallgatni, miközben a második és harmadik legnépszerűbb zenehallgató eszköznek tekinthető mobiltelefont és személyi számítógépet csak egyötödük használja rendszeresen zenehallgatásra – derült ki a TNS-Hoffmann–Mediameter konzorcium kutatásából.
mfor.hu