A csoportvezető a nyereségre vonatkozóan adatokat nem kívánt közölni. A reklámszpotok bevételei alapján közel 20 százalékos volt áprilisban a bevétel-növekedés. Emlékeztetett arra, a növekedésben szezonális hatás is érzékelhető; míg az év második hat hónapjában a karácsonyt megelőző 6-7 hét, addig az első félévben az április és a május a legerősebb a hirdetések terén. Hozzátette, a 8,02 milliárd forintos 4 havi összbevétel tartalmazza a televízió teljes bevételét, ami a reklámszpotok és a szponzorálás esetében az ügynökségi jutalékot is magában foglalja.
Tájékoztatása szerint a kereskedelmi televízió menedzsmentje mindezt az eredményt műsorai színvonalának, ismerős, megbízható és tervezhető kereskedelmi struktúrájának, valamint az alternatív médiafelületek együttes használatának következményeként értékeli. A társaság egy hónappal ezelőtti bejelentése szerint mintegy ötmilliárd forintos bevételt könyvelt el 2004 első negyedévében a TV2, ami majdnem 15 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakának adatait. Akkori tájékoztatásuk szerint a januári, majdnem 950 millió forintos nettó árbevétel 16, a februári, 1,58 milliárdos 20, míg a márciusi, 2,45 milliárdos 11,6 százalékkal volt több, mint a 12 hónappal korábbi.
Kereszty Gábor, a csatorna vezérigazgatója fél évvel ezelőtt arról beszélt az MTI-nek, hogy 2004-et a stabilitás évének tervezi a TV2. A társaság január végén azt jelentette be, 2003-ban történetének legnagyobb, 23,6 milliárd forintos nettó árbevételét könyvelhette el. Január végi beszámolója szerint tavaly a piac átlagánál is magasabb a 19,4 százalékos nettó árbevétel-növekedésük. Idei terveikről akkor a vezérigazgató annyit közölt, hogy 2004-re is növekedéssel kalkulálnak, árbevétel-emelkedés mellett költségcsökkenéssel számolva. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Bevételi rekord a TV2-nél
Mindkét vezető kereskedelmi adó növeli bevételét
Javuló gazdasági adatok a nagy európai tv-társaságoknál
Növekedett a TV2 bevétele
Januártól áprilisig 8,02 milliárd forint nettó árbevételt ért el a TV2, 13,4 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, csak áprilisban a tavaly áprilisit nyolcadával meghaladó, 3,04 milliárd forint reklámbevételt könyvelt el a csatorna - közölte Máriás Patrick szakmai kommunikációs csoportvezető.