Joe Eberhardt, a Chrysler alelnöke egy nyilatkozatában elmondta, hogy a gyártó új típusokat is bevezet, s abban bízik, hogy ezek majd feltornásszák a forgalmat az év utolsó hónapjaiban. A vállalatnak egyébként mindössze 10 százalékos részesedése volt az Egyesült Államok piacán, s a cég történelme során először a japán Honda is megelőzte - írja a Reuters.
A társaság a harmadik és negyedik negyedévben csökkenti gyártását, hogy megszabadulhasson felhalmozódott készletétől, amely főleg drága sporthaszonjárművekből és kisteherautókból áll. A Chrysler-kereskedőknél 560 200 eladatlan gépjármű volt július végén, ami az utóbbi öt év legmagasabb értékének számít.
A Chrysler - a másik két nagy amerikai gyártóhoz, a Fordhoz és a General Motorshoz (GM) hasonlóan - nagyméretű, nagy fogyasztású, drága járműveire helyezte a hangsúlyt, melyek eladásai a magas üzemanyagárak miatt gyorsan csökkennek.