2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online marketing bevételek a növekvő hirdetői érdeklődésnek és az emelkedő díjaknak köszönhetőn vehetnek lendületet - áll egy most közzétett kutatásban.

Az online reklámok immár minden fontosabb kampányban helyet kapnak - áll a Jupiter Research felmérésében. A piackutatók szerint ennek köszönhetően az idén a hirdetési díjak valamelyest emelkedhetnek. A világ fejlettebb országaiban mérhető magas penetráció immár a televíziót közelítő elérést eredményez, ez pedig a megbízók számára is értéket jelent.

Ami a kilátásokat illeti, a 2004-es évre a Jupiter 27 százalékos növekedést prognosztizál az USA-ban, a piac értékét pedig 8,4 milliárd dollárosra becsülik. Véleményük szerint a magas növekedési rátának köszönhetően az online média bevételei megduplázódhatnak a következő öt évben. A legdinamikusabban a keresők piaca növekszik, az idén az előrejelzések szerint 2,6 milliárd dollárt fognak a megbízók elkölteni ilyen reklámokra, 2009-re pedig a szegmens 5,5 milliárdos lehet.

Magyarországon az Online Hirdetési Index mögött álló médiumok szakemberei az idei év egészére 35-40 százalékos online piaci növekedési prognosztizáltak, melyet most 45-50 százalékra módosították. A második negyedévében elérte a 670 millió forintot a hazai online reklámköltés, szemben a tavalyi év hasonló időszakának 381 millió forintos bevételével. Az év első hat hónapjában az online hirdetési piac 1 milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, amely 65 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakának 626 millió forintos forgalmához képest. A hazai hirdetési piac 10 százalékos növekedést mutatott fel az év első felében, az internet tehát egyre inkább elvonja más médiumoktól a reklámozókat.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
A vártnál jobban nő az online reklámköltés
Válságkezelés és kríziskommunikáció az interneten
20 százalékkal nő az amerikai online reklámköltés

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!