Az IDC szakemberei szerint folyamatos a növekedés a régióban, ám ennek mértéke, illetve a penetráció mértéke meglehetősen vegyes képet mutat. Míg egyes országok, így Észtország és Szlovénia már idén utolérheti a nyugat-európai átlagot, addig a régió más államai behozhatatlannak tűnő hátrányban szenvednek.
A most közölt elemzésbe foglalt prognózis szerint 2006-ra a régió 27 százalékos átlagos szinttel büszkélkedhet majd, amely még mindig óriási lemaradást jelent Európa fejlett régiójához képest. Az idei évben az összes internet kapcsolat száma 5,6 millió lesz, amelyen belül a domináns továbbra is a dial-up kapcsolat 85 százalékkal.
Elemezték a a közép-kelet európai e-commerce piacot is, amely idén 4,4 milliárd dollárra rúghat. Ennek döntő része B2B ügylet, hiszen az összforgalom 90 százaléka származik a vállalatok közötti online kereskedelemből. Jelentős lehet azonban az IDC szerint a fejlődés, hiszen 2006-ra 17,6 milliárdos forgalmat jeleznek előre a régió piacain. Az elektronikus kereskedelem kulcsországai Csehország, Lengyelország és Magyarország, ugyanis ebben a három államban bonyolódik az összes forgalom 90 százaléka.
Növekvő internethasználat Közép-Kelet Európában
Ha lassan is, de növekszik a közép-kelet európai internet penetráció, derült ki az IDC felmérésből. A piackutatók szerint a régió ellátottsága 2003-ban 17 százalékos lesz.