A Fluvius saját tulajdonú hajói az idén a tavalyinál mintegy 30 ezerrel több, összesen 140 ezer tonna darabos és ömlesztett szárazárut fuvaroznak, ez a mennyiség jövőre 180 ezerre nőhet. A bérhajós és az egyéb fuvarozással együtt a cég által szállított idei összmennyiség elérheti a 200-230 ezer tonnát, azaz nagyjából a tavalyi szintet. Az árbevétel is várhatóan a múlt évi, közel 1,2 milliárd forint körül alakul. (A stagnálás a vasúti fuvarok csökkentéséből adódik.)
A saját hajós fuvar részaránya így most már mintegy 60 százalék, ám 70-75 százalék szerepel a stratégiai célkitűzésben a teljes fuvarmennyiség növelése mellett. A Fluvius hajóinak kapacitáskihasználását javítja, hogy azok megkapták a rajnai státust is, azaz a Rajna menti francia, holland és német kikötők között is vállalhatnak úgynevezett kabotázs (belföldinek minősülő) áruszállítást. Ez utóbbiak részaránya az elmúlt két évben öt-hat százalék körül állandósult, és ez nem kevés, tekintettel a kiélezett nyugat-európai versenyre - áll a Világgazdaság cikkében
Menedzsment Fórum