2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legnagyobb magyar folyami fuvarozó cég, a Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft. a következő években 5-ről 8-12 önjáró hajóra tervezi növelni a flottáját, hogy az eddigieknél is jobban ki tudja használni a hazánk európai uniós tagságából adódó többletlehetőségeket – írja a Világazdaság.

A Fluvius tavaly és idén egy-egy új hajót vásárolt, ám a továbbiakban évi kettőre gyorsulhat az ütem. Mindez jelentős beruházást igényel (egy új önjáró hajó ára hárommillió eurónál kezdődik), ezért várhatóan a jelenleg nyolc magán- és két jogi személyből álló tulajdonosi kört is bővítik, a tervek szerint zrt.-vé alakítva át a társaságot - közölte Bencsik Attila ügyvezető igazgató, aki egyúttal az egyik tulajdonos is. Így tovább nőhet a cég piaci értéke, amely az alapítás óta eltelt öt év alatt mintegy megszázszorozódott.

A Fluvius saját tulajdonú hajói az idén a tavalyinál mintegy 30 ezerrel több, összesen 140 ezer tonna darabos és ömlesztett szárazárut fuvaroznak, ez a mennyiség jövőre 180 ezerre nőhet. A bérhajós és az egyéb fuvarozással együtt a cég által szállított idei összmennyiség elérheti a 200-230 ezer tonnát, azaz nagyjából a tavalyi szintet. Az árbevétel is várhatóan a múlt évi, közel 1,2 milliárd forint körül alakul. (A stagnálás a vasúti fuvarok csökkentéséből adódik.)

A saját hajós fuvar részaránya így most már mintegy 60 százalék, ám 70-75 százalék szerepel a stratégiai célkitűzésben a teljes fuvarmennyiség növelése mellett. A Fluvius hajóinak kapacitáskihasználását javítja, hogy azok megkapták a rajnai státust is, azaz a Rajna menti francia, holland és német kikötők között is vállalhatnak úgynevezett kabotázs (belföldinek minősülő) áruszállítást. Ez utóbbiak részaránya az elmúlt két évben öt-hat százalék körül állandósult, és ez nem kevés, tekintettel a kiélezett nyugat-európai versenyre - áll a Világgazdaság cikkében

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!