A Mahart Duna-Cargo Kft. privatizációs pályázatának esélyeseként számon tartott osztrák DDSG Cargo a folyamhajózás teljesítményeinek megduplázását ígéri, de egyben elbocsátásokat is kilátásba helyez, értesült a Népszabadság.
Kiszivárgott információk szerint a német Meier A.G. érdekeltségei közé tartozó DDSG Cargo adta a legmagasabb árajánlatot a magyar folyamhajózási társaságra.
A vállalat tervei szerint az évente 500-600 ezer tonna árut továbbító magyar cég teljesítménye[ajanlo=65][igazitas=left/] egy éven belül megduplázódhat, gazdálkodása nullszaldóssá válhat. Az osztrákok az új hajók beszerzése mellett tízmillió eurót fordítanának a flotta meglévő egységeinek korszerűsítésére.
Igaz, ezzel párhuzamosan harminc százalékkal csökkentenék a létszámot. A leépítés elsősorban a hajózási társaság külföldi képviseleteinél dolgozókat érintené, a matrózok munkája nem kerülne veszélybe.
A Dunaferr Rt. az ukrán-svájci Donbass-Duferco konzorciummal közösen indul a privatizációs pályázaton.
A dunaújvárosi cég alapanyag-beszállításai és késztermék- kiszállításai folyamatosan munkát biztosíthatnának a cég számára, Dunaújváros a Duna-Cargo ingyenes honi kikötőjévé válhatna, emellett a hajók továbbra is magyar lobogók alatt közlekednének.
A tavaly 485 millió forint veszteséggel záró Duna-Cargo új tulajdonosának kilétéről leghamarabb július közepén születhet döntés. A Duna-Cargo megszerzésére pályázók között található a német Rhenus-csoport, a bajor Bavaria hajóstársaság és a Masped Rt., illetve a Plimsoll Kft. befektetőpárosa is, írja a Népszabadság.
Nullszaldót és leépítést ígérnek a magyar folyamhajózási társaságnak
A Mahart Duna-Cargo Kft. privatizációs pályázatának esélyeseként számon tartott osztrák DDSG Cargo a folyamhajózás teljesítményeinek megduplázását ígéri, de egyben elbocsátásokat is kilátásba helyez, értesült a Népszabadság.