A személyhajókon tavaly az utasszám 782 ezer volt, 8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A Tihany és Szántód közötti kompforgalom is csökkent: 2003-ban 945 ezer utast szállítottak, 5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban; a gépkocsik száma pedig 296 ezer volt, 2002-höz képest 3 százalékkal kevesebb. A 22 vitorlás kikötőből álló hálózat működtetése egy év alatt 17 százalékkal több árbevételt eredményezett.
A vezérigazgató kiemelte: az elmúlt esztendőben megújult a füredi kikötő, korszerűsítették a Fonyód nevű hajót, Siófokon vitorlás klubházat építettek, vásároltak egy 650 személyes, valamint egy 200 személyes hajót, az utóbbit a nyáron állítják forgalomba.
Horváth Gyula szólt arról is: a kedvezményes hajójegyek után kapott 140 millió forint árkiegészítéstől 2004-ben elesnek; a féláras jegy megmarad a nyugdíjasoknak, a diákoknak és a sérülteknek, a közalkalmazottak kedvezménye viszont megszűnik. A 2004-es áremelés a menetrend szerint közlekedő balatoni személyhajókon 18-20 százalékos lesz.
Az idei 738 millió forint értékű fejlesztésekről elmondta: Keszthelyen májusra megépül a 410 millió forint befektetésével megvalósuló - 220-240 vitorlást befogadó - kikötő. Ősszel szeretnék megkezdeni - félmilliárd forintos beruházás keretében - a szemesi vitorlás kikötő építését, amire az idén várhatóan 100 milliót költenek; a fejlesztéssel a jelenleg 110 hajót befogadó vitorlás rév 370 férőhelyesre bővül.
A hajótársaság tervei közt szerepel a tihanyi hajókikötő új állomásának megépítése, Fonyódon a kikötő étteremmel, Siófokon a Móló Szálló látványlifttel gazdagodik, felújítják a Hévíz motoros hajót, folytatják a kikötők szépítését Révfülöpön, Almádiban, Badacsonyban - mondta a vezérigazgató.
A siófoki székhelyű társaság jegyzett tőkéje 3,5 milliárd forint, a részvények 51 százaléka a tóparti önkormányzatok, 49 százaléka az ÁPV Rt. tulajdonában van. A magánosítási tervekről Horváth Gyula azt mondta: az ÁPV Rt. várhatóan még az idén értékesíti részvénycsomagját, és az önkormányzatok érdeklődése alapján arra lehet számítani, hogy a tóparti települések növelni fogják részesedésüket a cégnél.
Nyereséges volt a balatoni hajózás
A kedvezményes jegyek után kapott 140 millió forint állami árkiegészítés elmaradása ellenére 2004-ben némi nyereségre számít a Balatoni Hajózási Rt.