A tavalyi évben a Szövetségi Kereskedelmi Hivatal adatai szerint 114 milliárd dollárt tett ki az online boltok forgalma, amely 51 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest. Az adatok az elemzőket is meglepték, mivel előzetesen 96 milliárd dolláros forgalmat prognosztizáltak.
A legnagyobb 150 e-boltot vizsgáló felmérés, amelyet a Shop.org tett közzé, azt mutatta, hogy a vállalatok összességében nyereségessé váltak. Az online áruházak profitrátája messze meghaladja a hagyományos, és a vegyes, úgynevezett "brick and mortar" boltokét. Míg a tisztán virtuális üzletek átlagosan 21 százalékot keresnek az eladott termékeken, addig az offline részleggel is rendelkező vállalatok 3 és 10 százalék közötti árkulccsal dolgoznak.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
144 milliárd dolláros lehet az e-kereskedelmi piac
Piacok elektronikus térben
Harmadával nőtt az online kereskedelem
Nyereséges volt az online kereskedelmi szektor az USA-ban
Az összesített kimutatások szerint 2003-ban az e-kereskedelmi szektor története során először nyereséggel zárt. Mindez elsősorban a forgalom dinamikus növekedésének köszönhető.