2p

A tavalyi gyengébb nézettségi adat rányomta a bélyegét az Oscar-gála hirdetéseinek értékesítésére, ám így is sikerült eladni a reklámidőt.

A díjkiosztó televíziós közvetítésének jogtulajdonosa az ABC nyilvánosságra hozta a február 29-én tartandó esemény legfontosabb hirdetőit. Az idén 76-ik alkalommal megrendezésre kerülő esemény nézettsége tavaly csalódást keltő nézőszámokat hozott. A 2002-es 41,8 millió néző után 2003-ban csak 33 millió embert ültetett a képernyők elé. A "női Superbowl"-nak is nevezett esemény így erősen leszakadt a február első hétvégéjén megrendezésre kerülő futball döntőtől, annak ugyanis már tavaly is 83 millió nézője volt az USA-ban, idén pedig közel 100 millió ember izgult a tévé előtt.

Az adage.com beszámolója szerint a mostani viszonylag közeli időpont miatt több a Super Bowl-on debütált reklám fog visszaköszönni. Ugyanakkor, mivel az Oscar közvetítés nézői között a nők felülreprezentáltak, ezért számos olyan kampány is látható lesz, amelynek ők a célcsoportjai.

A legnagyobb ilyen reklámozók a Procter & Gamble, de jelentős időt vett a JC Penney áruház is. Mellettük feltűnik az Allstate, a McDonald's, a Pepsi, a Cadillac, a Kodak, a Hewlett-Packard, a Home Depot, a Charles Schwab, a Washington Mutual, az America Online és a MaterCard hirdetése is. Az ABC ugyan nem hozta nyílvánosságra a félperces reklámidők díjait, ám a társasághoz közelálló források szerint - ellentétben a Super Bowl közvetítéssel - nem sikerült felstrófolni az árakat.

Kapcsolódó anyagok
Elkeltek az Oscar reklámok
Plusz milliókat hoz a Gyűrűk Urának az Oscar

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!