A magyar diszkont-légitársaság keddtől két lengyel városból - Varsó és Gdansk - indít londoni járatokat. Emellett szeptember 15-től a lengyel főváros és Koppenhága, illetve Malmö között teremt összeköttetést a légitársaság. A fapados cég elsősorban a lengyel piacon aktív, hiszen 144 járatából 88 a legnépesebb visegrádi országhoz kapcsolódik. Ezt a korábbi Malév vezető, Váradi József is hangsúlyozta, aki szerint az ország 40 millió lakosa nagyon vonzó piacot jelent.
A cég első embere Váradi József elmondta azt is, hogy sikerült elérniük a 100 ezres utasszámot. Ez a kedvező nyári adatoknak köszönhető, hiszen júliusban a Wizz Air mintegy 60 ezer utast szállított, közülük 25 ezren a légitársaság budapesti bázisára érkeztek vagy onnan indultak. Az utasszám alapján mind Magyarországon, mind Lengyelországban a Wizz Air már most a harmadik-negyedik helyen áll a légitársaságok rangsorában. A WizzAir, amely jelenleg csupán négy, 180 személyes Airbus A320-as géppel rendelkezik, az év végéig még legalább további négyet állít szolgálatba.
Nem kívánják ugyanakkor mozgásterüket csak a közép-európai országokra korlátozni, már előrehaladott tárgyalásokat folytatnak bolgár és román desztinációk beindításáról is. Emellett az óriási potenciállal rendelkező orosz piac iránt érdeklődik intenzíven a WizzAir. A társaság igazgatója is egyetért a várható piaci konszolidációval, ám szerinte 2005 végére a Wizz Air a régió legnagyobb légitársasága lesz.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Tőkeemelés és új járatok a magyar fapadosnál
Újabb fapados légitársaság értékesít filléres jegyeket
Nyolc új géppel bővítené flottáját a WizzAir
Új járatok indítása és további gépek üzembe helyezése szerepel a WizzAir terveiben, derült ki a vállalat hétfői nemzetközi sajtótájékoztatóján.