4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Két nagydíjat is bezsebelt Barack Obama választási kampánya a világ legismertebb reklámversenyén, a Cannes-i Reklámfesztiválon. Némileg szokatlan, hogy politikai kampányt ismerjenek el ilyen módon, de a zsűri szerint annak közösségteremtő, alulról építkező mivolta miatt nem is volt kérdéses az oroszlánok sorsa.

A Nike díjnyertes kampánya, a Csatatér

A zsűri szerint a kampány valódi brandépítés volt, ezért lehetett helye a fesztiválon. Ez volt továbbá az első alkalom arra, hogy a "fogyasztók" (jelen esetben szavazók) segítettek felépíteni egy márkát, s a folyamatot nem "felülről" diktálták. A kritikusok azt is kifogásolták, hogy a kampány legemlékezetesebb, legütősebb mozzanatai nem annak megalkotóinak, hanem kívülálló személyek, hírességek nevéhez fűződnek. A díjak kiosztásakor azonban a zsűri ilyesmivel nem törődik, magát a hadjáratot és az azt jegyző ügynökséget - jelen esetben a GMMB-t - ismeri el - közölte az Advertising Age.

Az Obama-Biden kampány legfontosabb újítása a közösségi oldalak, mint a Twitter vagy a Facebook, illetve a telefonos szöveges üzenetek használata volt, ezekkel nyerte el a bírók tetszését.

A legtöbb díjat - hármat - egy ausztrál ügynökség (CumminsNitro) munkája, a világ legjobb állása (The Best Job in the World) szlogennel jelentkező kampány nyerte. A Direct PR, a Cyber Website és az Interactive Campaign Grand Prix-t immár magáénak tudó alkotás egy gondnoki állást reklámoz, melynek keretében hat hónapig kell paradicsomi körülmények között egy szigetre felügyelni a Nagy Korallzátony környékén.

A legjobb külterületi kampány nagydíját egy zimbabwei újság, a The Zimbabwean munkája nyerte el. A billió dolláros kampány (Trillion Dollar Campaign) nevű alkotás valódi, elértéktelenedett zimbabwei dollárral "kitapétázott" óriásplakáttal hívja fel a figyelmet Robert Mugabe elnök szerepére az ország elkesírő gazdasági helyzetbe taszításában. Az alkotásért három ügynökséget, a TBWA-t, a Huntot és a Lascarist díjazták.

The Trillion Dollar Campaign

A médianagydíj a Kit Kat japán kampányáé lett, melyet a JWT alkotott meg. Ennek keretében az édességgyártó postázható nyalánkságokkal hódította meg az emberek és a zsűri szívét.

A Design Grand Prix-t a McCann által a Nike sportszergyártó számára megálmodott Csatatér (Battlefield) elnevezésű reklámja nyerte el, amelyben tinédzsereket mutatnak be plakátokon különböző sporttevékenységek közben.

A sajtónagydíj a Wrangler farmernadrágjait népszerűsítő We Are Animals című kampányáé lett, melyben állatokra jellemző tevékenységek közben ábrázolnak fiatalokat újságokban. A díjat a Fred & Farid ügynökség vihette haza.

A Cannes-i Reklámfesztivál

A Cannes Lions, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál a legismerettebb reklámverseny a világon, több tízezer nevezett alkotással, konferenciaelőadásokkal, szemináriumokkal, kiállításokkal - írja a mediapedia.hu. A fesztivált 1954 óta rendezik, az első 30 évben még felváltva Velencével. Kezdetben pusztán reklámfilm fesztivál volt, ami 1992-ben egészült ki a sajtó és közterületi témával, azaz a Press és Outdoor (v. Poster) Lions-szel, majd 1998-tól bevezették a Cyber Lions-t, Media Lions-t és Direct Lions-t is, és így médiatípusok szerint lefedték a teljes reklámozási területet. 2008-ban először pedig Design Lions-t is kiosztottak (amit akkor a Coca-Cola megújult alupalack arculata nyert), 2009-ben pedig bevezették a PR Lions kategóriát (amiben az ausztrál Best job in the world kampány nyert fődíjat a debütáló évben).

Az egy hét folyamán, amíg a Cannes-i Reklámfesztivál tart, folyamatosan dolgoznak a különböző zsűrik, az utolsó napra (szombat) hagyva a legnagyobb érdeklődést kiváltó Film valamint az Integrált (Titanium) Lions díjakat. Az ún. Grand Prix a legmagasabb elismerés, csak főkategóriákban osztanak ilyet, ott sem mindegyikben, csak amiben a nemzetközi zsűri kiemelkedőt lát (de legalább egyet kötelező kiosztani).

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!