
A zsűri szerint a kampány valódi brandépítés volt, ezért lehetett helye a fesztiválon. Ez volt továbbá az első alkalom arra, hogy a "fogyasztók" (jelen esetben szavazók) segítettek felépíteni egy márkát, s a folyamatot nem "felülről" diktálták. A kritikusok azt is kifogásolták, hogy a kampány legemlékezetesebb, legütősebb mozzanatai nem annak megalkotóinak, hanem kívülálló személyek, hírességek nevéhez fűződnek. A díjak kiosztásakor azonban a zsűri ilyesmivel nem törődik, magát a hadjáratot és az azt jegyző ügynökséget - jelen esetben a GMMB-t - ismeri el - közölte az Advertising Age.
Az Obama-Biden kampány legfontosabb újítása a közösségi oldalak, mint a Twitter vagy a Facebook, illetve a telefonos szöveges üzenetek használata volt, ezekkel nyerte el a bírók tetszését.
A legtöbb díjat - hármat - egy ausztrál ügynökség (CumminsNitro) munkája, a világ legjobb állása (The Best Job in the World) szlogennel jelentkező kampány nyerte. A Direct PR, a Cyber Website és az Interactive Campaign Grand Prix-t immár magáénak tudó alkotás egy gondnoki állást reklámoz, melynek keretében hat hónapig kell paradicsomi körülmények között egy szigetre felügyelni a Nagy Korallzátony környékén.
A legjobb külterületi kampány nagydíját egy zimbabwei újság, a The Zimbabwean munkája nyerte el. A billió dolláros kampány (Trillion Dollar Campaign) nevű alkotás valódi, elértéktelenedett zimbabwei dollárral "kitapétázott" óriásplakáttal hívja fel a figyelmet Robert Mugabe elnök szerepére az ország elkesírő gazdasági helyzetbe taszításában. Az alkotásért három ügynökséget, a TBWA-t, a Huntot és a Lascarist díjazták.

A médianagydíj a Kit Kat japán kampányáé lett, melyet a JWT alkotott meg. Ennek keretében az édességgyártó postázható nyalánkságokkal hódította meg az emberek és a zsűri szívét.
A Design Grand Prix-t a McCann által a Nike sportszergyártó számára megálmodott Csatatér (Battlefield) elnevezésű reklámja nyerte el, amelyben tinédzsereket mutatnak be plakátokon különböző sporttevékenységek közben.
A sajtónagydíj a Wrangler farmernadrágjait népszerűsítő We Are Animals című kampányáé lett, melyben állatokra jellemző tevékenységek közben ábrázolnak fiatalokat újságokban. A díjat a Fred & Farid ügynökség vihette haza.
A Cannes-i Reklámfesztivál
A Cannes Lions, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál a legismerettebb reklámverseny a világon, több tízezer nevezett alkotással, konferenciaelőadásokkal, szemináriumokkal, kiállításokkal - írja a mediapedia.hu. A fesztivált 1954 óta rendezik, az első 30 évben még felváltva Velencével. Kezdetben pusztán reklámfilm fesztivál volt, ami 1992-ben egészült ki a sajtó és közterületi témával, azaz a Press és Outdoor (v. Poster) Lions-szel, majd 1998-tól bevezették a Cyber Lions-t, Media Lions-t és Direct Lions-t is, és így médiatípusok szerint lefedték a teljes reklámozási területet. 2008-ban először pedig Design Lions-t is kiosztottak (amit akkor a Coca-Cola megújult alupalack arculata nyert), 2009-ben pedig bevezették a PR Lions kategóriát (amiben az ausztrál Best job in the world kampány nyert fődíjat a debütáló évben).
Az egy hét folyamán, amíg a Cannes-i Reklámfesztivál tart, folyamatosan dolgoznak a különböző zsűrik, az utolsó napra (szombat) hagyva a legnagyobb érdeklődést kiváltó Film valamint az Integrált (Titanium) Lions díjakat. Az ún. Grand Prix a legmagasabb elismerés, csak főkategóriákban osztanak ilyet, ott sem mindegyikben, csak amiben a nemzetközi zsűri kiemelkedőt lát (de legalább egyet kötelező kiosztani).