Az internet nem mindig olcsóbb
Ami az internetes foglalást illeti, a szakmabeliek megegyeznek abban, hogy az internetes foglalás ma még csupán minimális forgalmat visz el az irodáktól. Az internetes rendelésnél a szervizdíj általában kevesebb, mint háromezer forint, ugyanakkor - a napról napra változó jegyárak miatt - az ottani foglalás sem automatikusan olcsóbb. Ezért egyre többen jönnek rá arra, hogy az utazási iroda értékes szolgáltatást nyújt.
Kurucz hangsúlyozta, hogy az iroda a kreatív foglalási megoldásoknak, brókerszerepének, valamint a kedvezményes csomagáraknak köszönhetően sokszor olcsóbb megoldást tud találni. Simon szerint az utasok azért is szívesebben fordulnak az irodákhoz, mert ott tanácsadást is kapnak. Vagyis hajlandóak igénybe venni a szolgáltatást, amit az iroda nyújt, és éppen ez az a terület - a szakértelem és a biztonság -, amelyben az iroda versenyezni tud az internetes foglalással.
[ajanlo=73][igazitas=left/]
Nyugaton is így megy
A jutalék eltörlésének ötlete, mint a piaci tendenciák jó része, az USA-ból indult, Európában pedig a British Airways vezette be először két évvel ezelőtt. Németországban a Lufthansa tavaly év vége óta tervezi megtenni ugyanezt a lépést, de hatalmas ellenállásba ütközött az irodák részéről, amelyek nyáron a kartelljogi hivatalnál is bepanaszolták a légitársaságot.
A hivatal hosszas egyeztetés után végül engedélyezte a Lufthansának a jutalék eltörlését, a döntést pedig a jövőbeni jobb átláthatósággal és közvetlenséggel indokolta. A német légiszállító így 2004. szeptember elsejével törölte el a jutalékos rendszert.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok:
Engedélyezték a Lufthansa jutalék-eltörlési akcióját
Sikertelen volt az utazási irodák Lufthansa-bojkottja
Átrendeződhet a repülőjegy-értékesítés piaca
Olcsó repülőjegy plusz szolgáltatással
Nem okozott sem jelentős jegyár-emelkedést, sem forgalomcsökkenést a repülőjegyek után fizetett jutalék eltörlése. Az értékesítéssel is foglalkozó utazási irodák közel egységes szervizdíjakat számolnak fel helyette, és inkább szolgáltatásaik bővítésében versenyeznek egymással.