Az új rendszerben a jegyértékesítők kezelési költséget számítanak fel, amelyet a jegyár felett kell az utazóknak megfizetniük. Magyarországon a teljes légi forgalom 60-70 százalékát lefedő 6-7 légitársaság vezeti be az új rendszert, amelynek elsődleges célja a költségcsökkentés - számolt be a Magyar Hírlap.
A szervizdíj összegét az irodák maguk állapíthatják meg. A jutalék eltörlését elsőként a Malév határozta el, amely elsejétől a saját irodáiban is 5500 forintot számol fel szervizdíjként. Online vásárlásnál azonban mindössze ezer forintot kell majd fizetni.
Más társaságok az igényelt hely osztálya, illetve a célország szerint számolnak fel eltérő kezelési költséget. A Vista Utazási Irodánál például Európán belüli útra ötezer, a földrész elhagyása esetén 15 ezer forintot számolnak fel. Ennél azonban drasztikusan magasabb díjjal is kell számolni, az MTI információi szerint a KLM a saját maga által eladott jegyekért online foglalás esetén háromezer, az Európán kívüli businessosztály jegyeiért viszont már negyvenezer forint szervizdíjat kér - írja a Magyar Hírlap.
Olcsóbb lesz az online repülőjegy-vásárlás
Február elsejétől több légitársaság megszünteti, illetve egy százalékra csökkenti a jegyeit értékesítő utazási irodáknak fizetett jutalékát. A jegyértékesítők így kezelési költséget fognak felszámítani, amely az online vásárlásnál lesz a legkedvezőbb.