2p

Brüsszel a regisztrációs adót tíz év alatt fokozatosan megszüntetné és az éves üzemben tartási adóba építtetné. A gépjármű-kereskedők ennek megfelelően csökkentenék áraikat - közli a Napi Gazdaság.

Az Európai Parlament néhány hete már több mint kétharmados többséggel támogatását adta az Európai Bizottság (EB) tervéhez, melynek célja az autópiac széttagoltságának megszüntetése, a környezetvédelmi szempontok érvényesítése és a vásárlók segítése. Jelenleg sokféle gépjármű-adóztatási rendszer működik az EU-ban, kilenc tagállamban egyáltalán nem vetnek ki regadót, míg más tagországokban 100 eurótól 16 ezer euróig terjedhet az adó mértéke - mondta a Napi Gazdaságnak Kovács László.

A biztos által kidolgozott javaslat szerint a vevők 10-12 év alatt, részletekben rónák le a regadót, 2009-től pedig a szén-dioxid-kibocsátás alapján annak 25, 2011-től pedig 50 százaléka alól mentesülhetnének is. Az adó mértékét viszont nem szabnák meg a tagállamok számára.

Bár a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesülete részletesen nem ismeri az EB javaslatát, támogatja azt, mivel a jelenlegi magyar rendszernél csak jobb lehet - mondta a lapnak Bakó Zoltán. Úgy vélte: a gépjárműveket az országba importáló kereskedők nem nyelnék le az egyösszegű regadó megszüntetésével járó megtakarítást és csökkentenék az árakat.

A Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága több mint 18 ezer, az uniós csatlakozás és 2005. december 31-e között forgalomba helyezett gépjárművet ellenőriz a korábbi, okirat-hamisításon alapuló regadós csalások miatt. Az ügyek egyharmadát már lezárták,de alig több mint 3 százalékuknál bukkantak jogsértésre - cikkez a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!