A metaloBox Kft. sikertörténete azonban nem nélkülözte a nehézségeket sem. "Emberileg nehéz volt átvészelni a kezdeteket, hiszen napközben jártuk az országot, mi végeztük az értékesítést, míg este az adminisztrációs munka következett" - emlékszik vissza Major Péter. A vállalkozás már a kezdetektől önmagát építette, és szerencséjük volt abban is, hogy jó munkatársakra leltek. Emellett sikerült úgy megszervezni a céget, hogy hatékonyság, gyorsaság jellemezze, s ne egy "one-man-show" legyen. "Az ötlet, a koncepció - ennyi az érdemem ebben a vállalkozásban, a különböző területeken nálam sokkal jobb szakemberek dolgoznak, s ez így is van jól" - vallja Major.
Alighanem szerencsés volt az indulás időpontja - válaszolja Major Péter arra a kérdésre, hogy az "őrült" ötlet pár év múlva is bejött volna-e. Egyrészt akkoriban kisebb tőkéből is el lehetett indítani egy vállalkozást, az ügyfelek is kevésbé voltak "elkényeztetve", ráadásul a konkurencia sem volt ennyire szerteágazó.
Major leginkább arra büszke, hogy ez egy őrült ötletnek tűnt, de bejött, és működik. A metaloBox ráadásul nem egy szokványos cég; fiatalos, laza a stílus, ugyanakkor profi a üzletvitele. Ez tükröződik a mindennapokban, a munkahelyi hangulaton, s alighanem az ügyfelek is érezhetnek ebből valamit, hiszen évente mintegy ötszázzal gyarapodik a számuk. Az ötlet külföldön is működik; Szlovákiában tavaly nyitották meg irodájukat, ez nemzetközi terjeszkedésük első állomása.
A fém öltözőszekrények hazai piacvezetője, 1997-ben alakult, jelenleg már 37-en dolgoznak a társaságnál, s árbevétele megközelíti a másfél milliárd forintot. Tavaly megnyitották háromfős pozsonyi irodájukat, a közeljövőben Románia, Cseh- és Lengyelország jöhet szóba terjeszkedési célpontként. Az "egy lábon állást" felváltotta a "két lábon állás", hiszen az öltözőszekrények mellett elindították új üzletágukat, a SuliBox értékmegőrző rekeszek gyártását. Tavaly megnyerték az Üzlet & Siker díját - írta a Világgazdaság.