2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyökeresen átalakította az utasoknak nyújtott szolgáltatási körét az elmúlt egy évben a British Airways. Az online tevékenységeit tömörítő programja részeként, a légitársaság megújította ba.com honlapját, tarifáinak számát felére csökkentette amellett, hogy megduplázta az e-mail használatát, valamint az elektronikus jegyek értékesítését.

A British Airways így már repült útvonalainak 75 százalékán alkalmaz elektronikus jegyet, míg törzsutas programját teljes egészében az interaktív platformra helyezte. A légitársaság innovációs készségét mutatja az, hogy ma már több oneworld szövetségbeli partnerével alkalmaz un. Interline e-Jegyet - azaz légitársaságok közötti elektronikus jegyet - a British Airways. Az online fejlesztések és a disztribúciós költségek dinamikus csökkenésének eredményeként a légitársaság az elmúlt egy évben több, mint 100 millió fontot takarított meg és ma már ötször annyi jegyet értékesít az Interneten, mint telefonon.

Az Internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatásának térnyerését mutatja egy a közelmúltban Magyarországon készült British Airways felmérés is. A légitársaság és a NagyUtazás.hu közös felmérése szerint nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) Internetezők 65 százaléka választja az információs szupersztrádát, 33 százalékuk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban legalább egyszer. A felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások ma már a harmadik helyet foglalják el a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján.

"Az online repülőjegy értékesítés Magyarországon is szárnyal. Tavaly, a közvetlenül a British Airways által értékesített európai repülőutak átlagosan több, mint harmada talált gazdára az Interneten keresztül." - mondta Németh Krisztina, a British Airways marketing managere. "Online forgalmunk további bővülésére számítunk itthoni is, hiszen például Angliából már az összes eladott európai útjaink fele az Interneten keresztül kerül értékesítésre." - tette hozzá a szakember.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!