Jelenleg a válaszadó vállalatok körében - iparágtól függően - 4-17%-os arányban az analitikus CRM alkalmazások a leginkább elterjedtebbek. A kiemelt iparágak közül az ingatlanügyletek és gazdasági szolgáltatások területei, energia-szolgáltatók és feldolgozóiparban jellemző az analitikus CRM valamely komponensének alkalmazása.
Az erre épülő operatív CRM megoldások az energia-szektorban követik legjobban az analitikus CRM jelenlétét. A kollaboratív CRM alapjai a gazdasági szolgáltatások területén és energia-szektorban vannak meg - bár ezen szektorokba tartozó vállalatok körében is alacsony arányban (6%.)
Online ügyfélkapcsolat-menedzsment Magyarországon
A közepes- és a nagyvállalatok 70 százaléka nem használja ki az internetes ügyfélkezelési stratégiát (e-CRM), többek között azért, mert honlapjukat a legjobb esetben is csak havonta-kéthavonta frissítik - derült ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország felméréséből.