3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A netezők a jövőben szívesen vásárolnának illatszereket a világhálón, ugyanakkor az online kereskedelem bővülését már nem a biztonsági kockázatok, hanem az online boltok korlátai vetik vissza – többek között ez derült ki a KutatóCentrum és a HVG Press közös kutatásából. Az idén első alkalommal elkészített E-Shopping Report az FMCG termékek online kereskedelemét vizsgálta.

Az E-Shopping Report 2008 alapján a neten vásárlók leginkább műszaki cikkeket (38 százalék), CD-t, DVD-t (36 százalék), ruhaneműt (17 százalék), valamint mozi-, színház- és repülőjegyeket (12 százalék) szereznek be a világhálón. Ugyanakkor az FMCG termékek online kereskedelme hazánkban még gyerekcipőben jár. A naponta internetezők 15 százaléka vásárolt már online hasonló cikkeket, azonban a megvásárolt termékpaletta nagyon széttagolt, és egy-egy netező jellemzően csak egyféle FMCG terméket szerzett be ilyen módon.

A piac várható növekedését jelzi, hogy a válaszadók 25 százaléka tervezi, hogy a jövőben igénybe fogja venni a világhálót hasonló termékek megvásárlására, míg a jelenleg nem vásárlók 38 százaléka sem zárkózik el a lehetőségtől. Ők a napi fogyasztási cikkek közül elsősorban piperecikkek, kozmetikai szerek és illatszerek online beszerzését tudják elképzelni.

Az online vásárlással szemben felhozott leggyakoribb ellenérv a kézzelfoghatóság hiánya, a megkérdezettek háromnegyedének okoz ez problémát. Emellett a válaszadók a nehézkes reklamációt és a személyes kapcsolat hiányát emelték ki, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.

„Ezek azok a területek, melyeken egy innovatív és ügyfélbarát online értékesítő rendszer könnyen úrrá lehet” – mondta Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője, aki hozzátette, az online vásárlás gyenge pontjaként korábban gyakran emlegetett biztonsági hiányosságokat csupán a válaszadók egyharmada jegyezte meg. Az előnyök közt a kényelmi szempontok – a sorban állás és a cipekedés hiánya – domináltak, ezek azonban a hagyományos bevásárlók számára csak közepes fontossággal bírnak, így nem jelentenek elég erős motivációt az áttérésre.

Nem jellemző az online fizetés

Az internetes vásárlás növekvő népszerűsége egyelőre nem befolyásolta az online fizetés elterjedését: a netes vásárlók 87 százaléka az utólagos fizetést támogatja, és – hasonlóan a hagyományos bevásárlókhoz – jellemzően készpénzben egyenlítik ki a számlát. Bankkártyát a tranzakciók egynegyedénél vettek igénybe, jellemzően azokban az esetekben, mikor előre kellett fizetni – ez a megrendelések egyharmadát érintette.

A netezők egy-egy alkalommal átlagosan 6600 forintot költöttek FMCG termékek online vásárlására, a jövőben pedig körülbelül 7700 forintot szánnak egy ilyen beszerzésre, ami közel 17 százalékos növekedést prognosztizál.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!