A NARC által összeállított útmutató több mint 900 konkrét példa felsorolásával mutatja be a gyorséttermi ételek megfelelő reklámozását, emellett tartalmazza azokat a főbb határozatokat, amelyeket a szervezet kialakított, hogy a reklámszakma kivédhesse a jogászok és az egészséges táplálkozásért harcoló szervezetek támadásait. A tervezet azt is kimondja, hogy a hamburgerek, turmixok, cukros üdítők nem okolhatóak a gyermekkori elhízásért, melynek igen sok összetevője van.
Az amerikai reklámügynökségekre egyre nagyobb nyomást gyakorolt a kongresszus, amely napirendre tűzte az egészségtelen élelmiszerek reklámjainak korlátozását. Az Amerikai Reklámügynökségek Szövetsége áprilisi konferenciáján az iparág képviselői úgy döntöttek, hogy az ügynökségek ajánlják fel segítségüket a trend megállítására, és vegyenek részt az egészségtelen táplálkozás elleni hadjáratban.
(Menedzsment Fórum)
Önszabályozás a gyorséttermi reklámoknál
A National Advertising Review Council amerikai reklámszervezet kidolgozta a marketing iparág önszabályozási tervezetét a junk food élelmiszerek hirdetéseivel kapcsolatban.