2p

A következő éveket mérsékelt gazdasági növekedés jellemezheti, a kihívások ellenére a vezérigazgatók optimisták - közölte a KPMG a 2016-os vezérigazgatói (Global CEO Outlook) felmérésének megállapítását.

A KPMG nemzetközi könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cég mintegy 1300 vezérigazgatót kérdezett meg 2016. március 15-29. között 10 országban - Ausztrália, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Spanyolország, Egyesült Királyság és Egyesült Államok -, 11 iparágban.

A KPMG tájékoztatása szerint a megkérdezettek 72 százaléka úgy gondolja, hogy a következő három év kritikusabb lehet, mint az előző ötven, de bíznak abban, hogy vállalatuk képes lesz tovább növekedni.

A tavalyi 12 százalék után idén a vezérigazgatók 40 százaléka mondta azt, hogy jelentősen átalakítaná cégének működési modelljét a következő három évben.

A felmérés szerint a vezérigazgatók jelentős többsége hisz abban, hogy további növekedést hoz a következő három év, 89 százalékuk bízik cége, 86 százalékuk országa gazdasága, 85 százalékuk az iparág, 80 százalékuk pedig a világgazdaság növekedésében.

A válaszadók 48 százaléka arra számít, hogy a következő három évben évi 2-5 százalékkal növekedhetnek vállalatának eredményei.

A vezérigazgatók 28 százaléka szerint a növekedés elsődleges forrása az új termékek bevezetése lehet, amely után leggyakrabban az új fogyasztók megjelenését, az új piacokra belépést, valamint az új értékesítési csatornák bevezetését említették.

A felmérés során számos, aggodalomra okot adó tényezőre figyelmeztettek a vezérigazgatók, olyanra, amilyennel eddig még nem találkoztak.

A válaszadók 65 százaléka aggódik amiatt, hogy új szereplők felforgatják a piacot, az eddigi üzleti modelleket.

Az idei felmérés során a vezérigazgatók aggályaik felsorolásakor sokkal gyakrabban említettek olyan új vagy eddig ismeretlen kockázati tényezőt, mint a kiberbiztonság. A vezérigazgatók 72 százaléka szerint cége nincs felkészülve egy esetleges kiberbiztonsági eseményre, de hasonlóan aggódnak amiatt, hogy kellően szofisztikátlan bánnak-e az adatokkal vagy képesek-e digitális csatornákon keresztül kapcsolatot létesíteni az ügyfelekkel.

A vezérigazgatók stratégiai prioritásnak jelölték a következő három évre az innováció ösztönzését, az erősebb ügyfélfókuszt, radikálisan új technológiák alkalmazását, a tehetségnevelést és -gondozást, valamint az erősebb marketinget.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!