A KPMG nemzetközi könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cég mintegy 1300 vezérigazgatót kérdezett meg 2016. március 15-29. között 10 országban - Ausztrália, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Spanyolország, Egyesült Királyság és Egyesült Államok -, 11 iparágban.
A KPMG tájékoztatása szerint a megkérdezettek 72 százaléka úgy gondolja, hogy a következő három év kritikusabb lehet, mint az előző ötven, de bíznak abban, hogy vállalatuk képes lesz tovább növekedni.
A tavalyi 12 százalék után idén a vezérigazgatók 40 százaléka mondta azt, hogy jelentősen átalakítaná cégének működési modelljét a következő három évben.
A felmérés szerint a vezérigazgatók jelentős többsége hisz abban, hogy további növekedést hoz a következő három év, 89 százalékuk bízik cége, 86 százalékuk országa gazdasága, 85 százalékuk az iparág, 80 százalékuk pedig a világgazdaság növekedésében.
A válaszadók 48 százaléka arra számít, hogy a következő három évben évi 2-5 százalékkal növekedhetnek vállalatának eredményei.
A vezérigazgatók 28 százaléka szerint a növekedés elsődleges forrása az új termékek bevezetése lehet, amely után leggyakrabban az új fogyasztók megjelenését, az új piacokra belépést, valamint az új értékesítési csatornák bevezetését említették.
A felmérés során számos, aggodalomra okot adó tényezőre figyelmeztettek a vezérigazgatók, olyanra, amilyennel eddig még nem találkoztak.
A válaszadók 65 százaléka aggódik amiatt, hogy új szereplők felforgatják a piacot, az eddigi üzleti modelleket.
Az idei felmérés során a vezérigazgatók aggályaik felsorolásakor sokkal gyakrabban említettek olyan új vagy eddig ismeretlen kockázati tényezőt, mint a kiberbiztonság. A vezérigazgatók 72 százaléka szerint cége nincs felkészülve egy esetleges kiberbiztonsági eseményre, de hasonlóan aggódnak amiatt, hogy kellően szofisztikátlan bánnak-e az adatokkal vagy képesek-e digitális csatornákon keresztül kapcsolatot létesíteni az ügyfelekkel.
A vezérigazgatók stratégiai prioritásnak jelölték a következő három évre az innováció ösztönzését, az erősebb ügyfélfókuszt, radikálisan új technológiák alkalmazását, a tehetségnevelést és -gondozást, valamint az erősebb marketinget.
MTI