5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarország gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a kuplunggyártással foglalkozó, szombathelyi LuK Savaria Kft. sajtoló automatájának üzembe helyezési ünnepségén pénteken.

A kormányfő példaként említette a Mercedes kecskeméti beruházását és a szentgotthárdi Opel-gyárat. Az utóbbira utalva kijelentette: a nyugati határszélen komoly autóipari fellendülés van kibontakozóban, és "egy új autóipari háromszög sarokpontjai jönnek létre". Lassan nem telik el hónap Magyarországon autóipari beruházás nélkül - jegyezte meg, hozzátéve, hogy mindez egy olyan európai környezetben történik, amikor kontinensszerte gyárakat zárnak be, munkásokat bocsátanak el.

Orbán Viktor hangsúlyozta: a LuK Savaria Kft. új, gyártókapacitást növelő beruházása 2014-ig több mint 500 új munkahelyet teremt majd. Nem lehet persze hetente - folytatta - Mercedes-gyár átadására vagy LuK-üzem bővítésére számítani, de ezek a nagy fejlesztések azt is jelentik, hogy a foglalkoztatás derékhadát adó kis- és középvállalkozásokban ugyancsak zajlanak beruházások.

Megismételte, hogy kormánya mindig tisztelettel fogadja azokat a külföldi vállalkozókat, akik fantáziát látnak az országban, akik nemcsak a gyors haszon, a piacszerzés érdekében érkeznek ide, akik nem "kiszorítandó bennszülöttnek" tekintik a magyar cégeket, hanem partnernek. A kabinet olyan gazdasági környezet létrehozásán dolgozik, ahol "a kölcsönös előnyökben érdekelt befektetők érkeznek hozzánk" - emelte ki a miniszterelnök, aki ilyen cégnek nevezte a Schaeffler csoporthoz tartozó LuK Savaria Kft.-t, amely "a hatékonyság növelésének útját nem abban találta meg, hogy olyan, Magyarországtól keletre eső országba vigye az üzemet, ahol szinte éhbérért dolgoznak a munkavállalók".

A vállalatról szólva felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg a világ minden negyedik új autóját a LuK csoport által gyártott kuplunggal szerelnek fel. Ez világraszóló eredmény, a magyar-német gazdasági együttműködés eredménye - mondta, hozzáfűzve, hogy a válságból való kilábalás egyik fő pillére Európában szerinte éppen Németország és Közép-Európa együttműködése lesz.

Orbán Viktor úgy látja, a világszínvonalú magyar munkateljesítmény fogja megújítani Magyarországot, és ez mutat kivezető utat a válságból is. A válságot ugyanis csak olyan emberek győzhetik le, akik nem félnek a jövőtől, akik nem várnak arra, hogy a sült galamb a szájukba repüljön, hanem cselekszenek, befektetnek, mennek előre, hogy mozgásba hozzák a világot - mondta, hangsúlyozva: ez a titka a Schaeffler csoport sikerének is.

Hende Csaba honvédelmi miniszter - aki egyben Szombathely egyik egyéni országgyűlési képviselője - beszédében azt hangsúlyozta, hogy "ha munka van, minden van, de ha munka nincs, semmi nincs".

Jelezte, hogy Szombathely, Szentgotthárd és Zalaegerszeg városa, az itt működő vállalkozások és érdekképviseletek elhatározták, létrehozzák a nyugat-pannon járműipari és mechatronikai központot, amelynek nyomán a térség Magyarország harmadik nagy jármű- és gépipari, valamint elektronikai régiójává válhat Győr és Kecskemét mellett. A kormány támogatja az elképzelést - mondta, hozzátéve, céljuk, hogy a térségben 25 ezer új munkahely jöjjön létre és legalább egymilliárd eurónyi új befektetést vonzzon a régió.

A tárcavezető beszédében érintette a Vát-Porpácra tervezett cargo repülőtér ügyét, amellyel kapcsolatban közölte, hogy semmi akadálya a reptér megépítésének, de jelenleg úgy tűnik, a kínai beruházó érkezése illúzió. Azonban igenis szüksége van Nyugat-Pannóniának egy teherszállító repülőtérre - hangsúlyozta.

Hende Csaba megjegyezte továbbá: a kormány támogatja, hogy a Haladás sportkomplexuma tulajdonjogilag a MÁV-tól ingyenesen Szombathelyé legyen.

Elmondta azt is, hogy a kabinet döntése értelmében kilenc helyi vállalat 522 millió forint vissza nem térítendő fejlesztési támogatást kap.

Puskás Tivadar, Szombathely kormánypárti polgármestere egyebek mellett az emelte ki, hogy a LuK Savaria Kft. új csarnoka egymilliárd forintos támogatást kapott az Új Széchenyi Tervből.

Michael Reinig, a kft. ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a sajtolóautomata üzembe helyezése új fejezetet nyit a cég történetében. A képzés és a továbbképzés fontosságát is kiemelte, hangsúlyozva, hogy az újonnan bevezetett duális képzési rendszerrel biztosítják a jövőt, a sikert pedig a helyi képzésnek a meglévő technológiához igazítása alapozza meg.

A Schaeffler vezetőségének elnöke, Jürgen M. Geissinger nagy örömnek nevezte, hogy "Magyarország ilyen jól fejlődik". Az új gyártócsarnok használatba vétele újabb mérföldkő a szombathelyi telephely fejlődésében - mondta, jelezve: céljuk, hogy további technológiákat telepítsenek ide, a csoportjuk egyik legjelentősebb gyárába.

A LuK 1997-ben kezdte meg működését a szombathelyi Claudius Ipari és Innovációs Parkban. Főbb tevékenységi köre a tengelykapcsolók, a tengelykapcsoló-rendszer alkatrészeinek gyártása. A cég termékeit a BMV, Audi, Ford, Fiat, Peugeot, Mercedes, Isuzu, Opel és Hyundai autókba építik be.

A cég árbevétele tavaly elérte a 460 millió eurót.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!