A Red Bull, az ital történetében első ízben, egy jeles európai golfesemény szponzora lesz az ősszel. A Wall Street Journal beszámolója szerint az energiaitalt gyártó osztrák cég ezen akcióval is új stratégiáját fejezi ki: irányt kíván venni az idősebb fogyasztók felé.
Kérdés, hogy aki fiatal korában már a Red Bull fogyasztója volt, az vissza akar-e térni hozzá öregebb napjaira is? Ma ezt az italt 14 éves korukban kezdik inni a fiatalok és általában egy évtized után már nem fogyasztói. Mi több, a Red Bull palackok felét általában munkakörülmények között fogyasztják. Mindeközben a golfjátékosok átlagéletkora például az Egyesült Államokban 50 év körül van.
A Red Bullnál azt mondják, hogy a korosztályi terjeszkedés egyik fő oka a konkurencia: az angolszász piacokon szorongatja a Pepsi AMP nevű itala és nem írható le a Lucozade sportital sem. Pedig tavaly például csak az USA-ban 613 millió dolláros forgalmat csinált a Red Bull, az előző évinek csaknem kétszeresét.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsoslódó anyagok
Energiaitalok a neten
Betiltották a tabusértő reklámot
Öregedő energiaital
Az energiaitalok eddig fiatalos események támogatójaként voltak ismertek. Nem véletlenül keltett meglepetést, amikor az egyik gyártó a konszolidált közép- és felsőosztályt megcélzó golfverseny szponzoraként mutatkozik.