Az olasz államvasutak (FS) csökkenti dolgozóinak számát. A 2007-ig szóló fejlesztési terv szerint tízezer állás szűnik meg, így a dolgozók létszáma 92 400-ra csökken.
Az államvasutak tavaly 30 millió euró adózott eredményt ért el, és 3,5 százalékos tarifaemelést tervez. Az elképzelést Giancarlo Cimoli, az FS elnöke ismertette a kormánnyal.
Az államvasutak a következő négy évben 18,3 milliárd eurós befektetést tervez, és 1,3 milliárd euró értékben tervez ingatlaneladásokat. A rövidebb és a távolsági vonalakon az utasszám közel 3 százalékos emelkedésével számol. A regionális vasúti összeköttetések 5 százalékát magán versenytársaknak akarja eladni. Az olasz államvasutak úgy számol, hogy 2007-ig az utas- és az áruszállítás 10 százaléka magánkézbe kerül.
A következő években korszerűsítik a Torino-Milánó-Nápoly vasútvonalat. A tervezett beruházások egy másik részét a pályaudvarok felújítására fordítják. A vasúti hálózatra 2004-ben további 7,8 milliárd eurót, 2005-ben 7,9 milliárd eurót fordítanak.
Összességében az olasz államvasutak 655 kilométernyi, nagysebességű vonatok közlekedésére alkalmas szakasz megépítését vette terve, az ország északi és déli része között. A Milánó és Róma közötti - jelenleg 4 és félórás - menetidőt 3 órára tervezik rövidíteni. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Leépít a német vasút
Karcsúsítanak a vasutak szerte Európában
Óriási leépítés az olasz vasútnál
Az olasz államvasutak (FS) csökkenti dolgozóinak számát. A 2007-ig szóló fejlesztési terv szerint tízezer állás szűnik meg, így három év múlva a dolgozók létszáma 92 400 fő lehet.