Egy most közzétett kutatás szerint a briteknél csak a 16 éves korosztály éves szinten 2 milliárd fontos piacot jelent, vagyis gyermekenként 3000 ezer fontot. Önállóságuknál fogva ennek döntő részéről már ők döntenek, így a ruházati, fogyasztási cikk gyártóknak, a szórakoztatóiparnak, a távközlési cégeknek, de még a bankoknak is fontos célcsoportja lehet a korosztály.
Ezt támasztja alá, hogy a tinédzserek éves szinten 1000 fontot tesznek zsebre az általuk végzett munkából, és ennek jelentős részét költik drágább eszközökre, így például műszaki cikkekre, mobiltelefonokra.
A helyzetet felismerték a pedagógusok is - állítja a tanulmány, mivel tízből nyolc tanár úgy vélekedett, hogy a gyerekeknek szükségük van a pénzügyeik intézését segítő ismeretekre. Problémának tartják, hogy ezt jelenleg a szigetországban az iskolarendszer nem tudja felvállalni.
Kapcsolódó anyag
A gyerekek szeretik a reklámokat
Időzített bomba a gyerekeknek szóló reklámokban
Óriási piacot jelentenek a tizenévesek
A piackutatók szerint mind a fogyasztási termékek, mind a szolgáltató szektor számára jelentős potenciállal bír a 14-18 közötti potenciál.