2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idei példátlan mértékű forgalom visszaesés után az orosz autópiac hamarosan a világ egyik legdinamikusabban növekvő piaca lehet ismét.

"Az aktuális adatok drámaiak ugyan, semmit nem változtatnak azonban azon az lapvető tényen, hogy Oroszország a jövő legnagyobb növekedési piacai közé tartozik" - mondta Klaus Mangold, a német vállalatok kelet-európai exportjának ösztönzésével foglalkozó Ost-Ausschuss der Deutschen Wirtschaft szakmai szervezet elnöke az IAA frankfurti autószalonon.

A Roland Berger tanácsadó cég számításai szerint az éves érékesítési volumen egy évtized alatt 3,6 millióra nő, ami több mint duplája a mostaninak. Ágazati szakértők az idei évre mindössze 1,4 milliós értékesítéssel számolnak Oroszországban, szemben a 2008-as 2,9 millió darabos új autó eladásokkal.

A német autóipar számára a legfontosabb hír az, hogy Oroszország autókereslete messze meg fogja haladni az oroszországi autógyárak évi 1,7 milliós kapacitását - mutatott rá Ralf Kalmbach, a Roland Berger szakértője. A német ipar szempontjából "bíztató" az oroszországi autópiac "telítettségének" mértéke is, mivel mindössze 200 autó jut minden ezer lakosra, szemben a németországi 566 autóval.

A német autógyártókat átlagon felüli mértékben érintette az oroszországi kereslet visszaesés hátrányos hatása. A VDA (Verband der Automobilindustrie) német autóipari szakmai szervezet adatai szerint az oroszországi német személyautó export az idén 80 százalékkal esett vissza, a haszongépjármű export pedig 87 százalékkal. "Ma még nem lehet megmondani, mikor érjük el a fordulópontot" - mondta Matthias Wissmann, a VDA elnöke.

Hasonló mértékű forgalom visszaesés egyetlen más országban sem következett be. A második legnagyobb növekedési piacon, Kínában egyenesen javult a forgalom. "Ezért is üdvözöljük az orosz kormány piacélénkítő keretfeltételek létrehozására irányuló terveit" - mondta Matthias Wissmann. Óva intette viszont "orosz barátait" egy olyan roncsprémium bevezetésétől, ami csak az Oroszországban gyártott autók vásárlóit kedvezményezné. Intelméhez Klaus Mangold is csatlakozott: "modernizálni csak a nemzetközi verseny keretében lehet" - mondta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!