2p

Az idei példátlan mértékű forgalom visszaesés után az orosz autópiac hamarosan a világ egyik legdinamikusabban növekvő piaca lehet ismét.

"Az aktuális adatok drámaiak ugyan, semmit nem változtatnak azonban azon az lapvető tényen, hogy Oroszország a jövő legnagyobb növekedési piacai közé tartozik" - mondta Klaus Mangold, a német vállalatok kelet-európai exportjának ösztönzésével foglalkozó Ost-Ausschuss der Deutschen Wirtschaft szakmai szervezet elnöke az IAA frankfurti autószalonon.

A Roland Berger tanácsadó cég számításai szerint az éves érékesítési volumen egy évtized alatt 3,6 millióra nő, ami több mint duplája a mostaninak. Ágazati szakértők az idei évre mindössze 1,4 milliós értékesítéssel számolnak Oroszországban, szemben a 2008-as 2,9 millió darabos új autó eladásokkal.

A német autóipar számára a legfontosabb hír az, hogy Oroszország autókereslete messze meg fogja haladni az oroszországi autógyárak évi 1,7 milliós kapacitását - mutatott rá Ralf Kalmbach, a Roland Berger szakértője. A német ipar szempontjából "bíztató" az oroszországi autópiac "telítettségének" mértéke is, mivel mindössze 200 autó jut minden ezer lakosra, szemben a németországi 566 autóval.

A német autógyártókat átlagon felüli mértékben érintette az oroszországi kereslet visszaesés hátrányos hatása. A VDA (Verband der Automobilindustrie) német autóipari szakmai szervezet adatai szerint az oroszországi német személyautó export az idén 80 százalékkal esett vissza, a haszongépjármű export pedig 87 százalékkal. "Ma még nem lehet megmondani, mikor érjük el a fordulópontot" - mondta Matthias Wissmann, a VDA elnöke.

Hasonló mértékű forgalom visszaesés egyetlen más országban sem következett be. A második legnagyobb növekedési piacon, Kínában egyenesen javult a forgalom. "Ezért is üdvözöljük az orosz kormány piacélénkítő keretfeltételek létrehozására irányuló terveit" - mondta Matthias Wissmann. Óva intette viszont "orosz barátait" egy olyan roncsprémium bevezetésétől, ami csak az Oroszországban gyártott autók vásárlóit kedvezményezné. Intelméhez Klaus Mangold is csatlakozott: "modernizálni csak a nemzetközi verseny keretében lehet" - mondta.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!