Az európai légi- és hadiipari konszern, az EADS és a Lufthansa azt tervezi, hogy közös pályázattal jelentkezik a NATO katonai eszközök szállítására kiírt pályázatán. A két óriásvállalat orosz Antonov-gépeket vetne be a fenti célra.
Az EADS és a Lufthansa Cargo Charter Agency (LCCA) közös társaságot hozna létre, amelynek flottája hat Antonov 124-100-as gépből állna, értesült belső forrásokra hivatkozva a Financial Times Deutschland.
Az új társaság a Salis-projekt keretében 2005-től előreláthatólag 2012-ig szállítana katonai felszereléseket és eszközöket az európai NATO-országok számára.
A NATO mindezt jelenleg csupán átmeneti megoldásnak szánná, és 2012 után az Airbus jövőbeni A400M modelljével oldaná meg a transzportálási feladatokat. A köztes megoldásról szóló döntést egyébként egy két évvel ezelőtti, prágai NATO-csúcson hozták meg a szervezet illetékesei.
Mint azt az EADS és az LCCA illetékesei elmondták, a közös flotta nem csupán az állami, hanem a civil szektornak is felkínálná szolgáltatásait, emellett az EADS-hoz tartozó repülőgépgyártó óriásvállalaton, az Airbuson belül is hasznát vennék.
A tendert hivatalosan ősszel fogja kiírni a NATO illetékes bizottsága. Az Antonov egyébként a világ legnagyobb teljesítményű szállító-repülőgépének számít, azt hosszú távú szakaszokra is be lehet vetni. A 70 méter hosszú monstrum 120 tonna terhet képes szállítani, mintegy négyszer annyit, mint az A400M.
(Menedzsment Fórum)
Orosz gépekkel dolgozna a NATO-nak a Lufthansa
Az európai légi- és hadiipari konszern, az EADS és a Lufthansa azt tervezi, hogy közös pályázattal jelentkeznek a NATO katonai eszközök szállítására kiírt pályázatán. A két óriásvállalat orosz Antonov-gépeket vetne be a fenti célra.