Hangsúlyozta, hogy ez hosszabb távra szóló elképzelés: előbb a használt, majd később az új autók behozatali vámját emelik majd, s ennek nincs akadálya mert Oroszország nem tagja a Kereskedelmi Világszervezetnek (WTO).
Ugyanakkor jelezte, hogy nem akarják aláásni a külföldi autógyárak oroszországi forgalmát, hanem arra számítanak, hogy azok az országon belül alapítanak termelő üzemeket úgy, hogy közben fokozatosan átadják a technológiákat, növelik a termelékenységet és javítják az orosz szakemberek képzettségét.
A kormányfő hozzátette, hogy Moszkva ezt már évek óta javasolja partnereinek, s nem fogja engedni, hogy a külföldi cégek kifutott termékeiket hozzák ide, de megérti, hogy mindez nem megy egyik pillanatról a másikra.
Putyin szólt arról is, hogy az orosz hajóépítők termékeire és a katonai repülőgépekre olyan nagy a nemzetközi kereslet, hogy nincs elég kapacitás a kielégítésére, és hasonló a helyzet az orosz SZ-300 és SZ-400 típusú légelhárító rakétákkal is, ugyanez viszont a polgári repülőgépekre és hajókra nem érvényes. Kijelentette: Oroszország korszerű műszaki színvonalon újra ki akarja építeni a nem katonai célokat szolgáló repülőgépek és hajók gyártását. Véleménye szerint átalakításokkal ez nem oldható meg, az iparágat újra fel kell építeni. "Ezt nem kell szégyellni, hanem a legmagasabb színvonalat képviselő partnereket kell megnyerni hozzá" - mondta.
A miniszterelnök arról is beszélt, hogy az Amuri területen épülő, úgynevezett Keleti űrrepülőtér létrehozása nemzetbiztonsági kérdés, mert Oroszországnak saját területéről szabad hozzáférést biztosít a világűrhöz. Hangsúlyozta azonban, hogy folytatódik az együttműködés Kazahsztánnal. Ott van az eddig használt Bajkonur űrrepülőtér, amelyet az orosz fél egy 2050-ig érvényes szerződés alapján bérel. Emellett használatban van Pleszeck is, de az eredetileg katonai célra épült.
Végül elmondta: Oroszország kapacitás hiányában nem tud segíteni az Európai Uniónak saját Galileo navigációs rendszere kiépítésében. Hozzátette: Moszkva korábban javasolta a közös fejlesztést, de Európa elzárkózott ettől, és a két fél külön-külön látott munkához. Most Oroszország Glonaszsz navigációs csoportja 25 szputnyikból áll, míg Európának mindössze két szputnyikja van Föld körüli pályán. Kérték Oroszország segítségét, de erre sajnos nincs mód, mert a kapacitást túlterhelik az orosz felbocsátások is, ugyanis a Glonaszsz rendszer zavartalan működéséhez még két-három mesterséges holdra van szükség.
MTI