Míg az elmúlt hét év alatt csaknem egymillió négyzetméternyi hipermarket épült, addig a következő háromban már csak 130 ezer négyzetméterre lehet számítani. A KSH és a Magyar Bevásárlóközpontok Országos Szövetsége által készített piaci elemzés szerint ez azt jelenti, hogy mintegy 20, főként vidéki hipermarket építése valószínűsíthető. A bevásárlóközpontok száma 5-tel bővülhet, így a jelenlegi 1,56 millió négyzetméteres összterület 270-300 ezerrel növekedhet.
A bevásárlócentrumok rohamos terjedése ellenére a kiskereskedelem egyensúlyban maradt: ma a 4847 milliárd forintos kiskereskedelmi forgalom több mint kétharmada továbbra is a régi értékesítési csatornákban jelenik meg, tavaly például 19,3 százalék volt a piaci részesedése a hipermarketeknek és bevásárlóközpontoknak.
Kérdéses azonban, hogy a 2004-ben megjelenő outletek hogyan alakítják majd a piacot. Szakértők szerint ez az üzlettípus - a magyar fogyasztók rendkívüli árérzékenysége miatt - nagyobb veszélyt jelent a plázákon kívüli kereskedőkre, mint maguk a bevásárlóközpontok, írja a Napi Gazdaság.
(Menedzsment Fórum)
Öt új bevásárlóközpont épülhet pár éven belül
A Napi Gazdaság által közzétett piaci elemzés szerint 20 hipermarket és 5 bevásárlóközpont épülhet Magyarországon 2-3 éven belül. A terjeszkedés üteme lassul, az építők elsősorban már vidékre koncentrálnak.