3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Régiónkban is beköszöntött a VoIP-telefónia korszaka. A VoIP forgalmi percek száma idén több mint ötszörösére nő 2004-hez képest, 2006-ban pedig meg fog háromszorozódni a térségben. A kiadások eközben idén kétszeresére duzzadnak, jövőre pedig 80 százalékkal bővülnek, derül ki az IDC tanulmányából.

Bár a VoIP a telefónia piacának még mindig viszonylag kis részét teszi ki, hosszabb távon a havi telefonszámlájuk mérséklésére törekvő üzleti és lakossági ügyfelek preferált technológiájává fejlődik. A kiadások növekedése ugyanakkor néhány sikeres év után lassulni fog, mivel a piac szereplői egyre inkább a szélessávú szolgáltatási csomagok részeként fogják kínálni a VoIP-ot, derül ki az Oroszország kivételével 11 kelet-közép-európai országot átfogó elemzésből.

"A szélessávú technológia tavalyi és idei gyors előretörésének köszönhetően a VoIP-szolgáltatók kiterjedt, műszakilag felkészült ügyfélkört tudnak megcélozni" - vélekedik Emir Halilovic, az IDC CEMA kommunikációs piacért felelős vezető elemzője. "Sőt, az új technológia az alternatív szolgáltatók előtt is pályát nyitott, így élesebbé vált a verseny, ami megalapozta a VoIP - mint önálló szolgáltatás, és mint más internet-alapú szolgáltatásokhoz nyújtott értéknövelő kiegészítő szolgáltatás - további lendületes terjedését."

A potenciális költségmegtakarítási lehetőségnek köszönhetően a VoIP a belátható jövőben a kis- és középvállalatok szegmensében gyorsabb ütemben fog terjedni, mint a magánfelhasználók körében. Sőt, a KKV-szektor a nagyvállalati szereplőknél is nyitottabb a VoIP-megoldások bevezetésére. A kisebb szervezetek egyszerűbb telefonálási igényei ugyanis könnyebben kielégíthetők standard csomagokkal (korlátlan telefonálási lehetőség az EU-n belül bárhova).

"A VoIP-forgalom döntő részét a nemzetközi hívások adják és ez valószínűleg a közeljövőben sem változik" - fogalmaz Halilovic. "A változás hosszabb távon, az átfogó VoIP-szolgáltatások megjelenésével várható: akkor, amikor a belföldi hívások mennyisége eléri vagy akár felül is múlja majd a nemzetközi hívások volumenét." A régió nemzeti piacai közül tavaly Lengyelországban regisztrálták a legnagyobb VoIP-beszédforgalmat illetve - költéseket, és idén is ugyanez várható. A képzeletbeli dobogó második és harmadik fokát Magyarország és Csehország foglalja el. A fenti három ország együttesen a regionális VoIP-piac mintegy 47 százalékát adja. 2005-ben e három ország VoIP forgalmi perceinek száma több mint ötszörösére fog nőni 2004-hez képest.

"Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a gyors növekedés oka a viszonylag alacsony bázisszint" - emlékeztet Halilovic. "2006 után az éves forgalombővülés mértéke és a VoIP szolgáltatásokra fordított összeg növekedésének üteme egyaránt mérséklődni fog, az előbbi a magas, az utóbbi pedig a közepes kétszámjegyű tartományba."

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Lecsap a Microsoft az VoIP-piacra
VoIP-szolgáltatót vett a Yahoo
Magyarok az IP telefónia élmezőnyében

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!