2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A családi pénzügyi döntéseket 55 százalékban a nők hozzák, további 37 százalék pedig részese a közös döntésnek egy kanadai kutatás szerint. Így a tisztán férfiúi döntés egy-egy családban nyolc százalék.

A családban a nők a pénzügyminiszterek

Gyermekkel rendelkező nők esetében az első szám 63 százalékra módosul, mivel nekik marad mindenféle beszerzés - áll a MasterCard felmérésében. A beszerzési menedzser tehát a nő, s ez mindenre értendő a müzlitől az autóig.

Egy másik kanadai kutatóintézet, az Environics Research Group szerint a gépkocsi illetve az elektronikai berendezések vásárlásakor a férfiaknak az átlagosnál nagyobb szavuk van. Viszont az esetek többségében ekkor is csak a pénzügyminiszterük, azaz asszonytársuk végső pénzügyi jóváhagyásával születik meg a döntés.

Mindebből alapvető következtetés, hogy a marketingeseknek elsősorban a nőkre kell szabniuk üzeneteiket, az ő szükségleteiket és preferenciáikat kell elsősorban kitalálni. A kutatók szerint jó ideig ez nem is lesz másképp.

A megállapodottak és a feltörekvő fogyasztók a marketingesek célszemélyei

A női "pénzügyminiszterek" között megkülönböztetik a feltörekvő fogyasztókat, az új jövedelembirtokosokat, az anyukákat és a megállapodottakat. Arányaikra is adnak becsléseket: eszerint például a megállapodottak - akik a 35-54 éves korcsoportba tartoznak - a teljes kanadai női vásárlóréteg 22 százalékát teszik ki, és általában azokat sorolják ide, akik már nem foglalkoznak a gyerekeikkel kapcsolatos kiadásokkal vagy akiknek nincs gyermekük. Őket tekintik a legjobb fogyasztónak Kanadában; ezek a hölgyek az értékes márkákat veszik.

A feltörekvő fogyasztó korátlaga 27 év, általában nincs gyereke és sokat költ, mert egyfajta fogyasztói és emberi szabadságot élvez és rendelkezik a saját pénzügyek vitele feletti erővel. A trendekre, divatra, márkákra a legnagyobb befolyással bír - idézi a Environics fogyasztáskutató csoport vezetőjét a Vancouver Sun című lap.

Ez a csoport szinte 180 fokos fordulatot vesz, mikor átkerül az anyuka kategóriába és attól kezdve sokkal többet aggodalmaskodik azon, mit vegyen családjának és magának.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!