A kormány hivatalos honlapján kedden megjelent információk szerint a Vietnam Airlinest 2008-tól kezdik árulni, az erről szóló rendeletet már korábban aláírta a kormányfő. A légitársaság egyike a legsikeresebb vietnami nagyvállalatoknak, így az állam a többségi részt magának akarja megtartani. A társaság, amely decemberben csatlakozott a légitársaságok nemzetközi szövetségéhez, a IATA-hoz, 24 célirányba repül.
A Vietnam Airlines mellett 2010-ig több textil-, papír, acél- és élelmiszeripari céget készülnek részben vagy teljesen magánosítani. Vietnamban az első privatizációs hullámra már a nyolcvanas években sor került, de tekintettel az ország január 11-i csatlakozására a Kereskedelmi Világszervezethez (WTO), a privatizációs folyamatot szeretnék felgyorsítani.
A vietnami ipari és kereskedelmi kamara adatai szerint az 1990-ben még 12 ezer nyilvántartott állami vállalat száma mára háromezerre zsugorodott, ezeknek csak mintegy harmada nyereséges. Egyharmaduk veszteséggel működik, további egyharmaduk pedig hol nyereséget, hol veszteséget termel.