Az amerikai kormány adatai szerint az online kereskedelem 26,3 százalékkal bővül a múlt évben. A teljes forgalomból immár 1,6 százalékkal részesedik, az egy évvel korábbi 1,3 százalékkal szemben.
Igaz, ez még mindig eltörpül a 3500 milliárdos teljes amerikai kereskedelmi szektorhoz képest. Örvendetes ugyanakkor, hogy az átlagos 5,4 százalékos bővülésnél sokkal erőteljesebb fejlődést tudott az elektronikus kereskedelem felmutatni.
A legerősebb az év utolsó három hónapja volt, ekkor a piaci torta 2 százalékát hasították ki az online boltok. A növekedés idén folytatódhat, vélik az elemzők, ezt bizonyítja az idei Valentin-nap, amelynek forgalma becslések szerint 40 százalékkal haladta meg a 2003-as évét.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
40 százalékkal nő az sms-forgalom Valentin-napon
A briteknél nőtt leginkább az e-kereskedelem
Ötvenmilliárdos forgalom az e-kereskedelemben
A tavalyi évben minden eddiginél nagyobb forgalmat bonyolítottak az internetes áruházak, az USA-ban például 50 milliárd dolláros bevételt értek el.