2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két, egyenként is erőpróbáló feladat vár megoldásra a cégek számára, hogy helyt tudjanak állni a piaci versenyben: növelniük kell a működés hatékonyságát, és ezzel párhuzamosan csökkenteniük a költségeket. A világ számos országában, és most már hazánkban is, egyre kedveltebb és elterjedtebb megoldás erre a tevékenységek kihelyezése. Ami ráadásul a kis- és közepes vállalatoknak is elérhető.

Egy ilyen megállapodás pedig minden esetben hosszú távra szól. A siker egyik leglényegesebb eleme továbbra is az, hogy kire és milyen szerződési feltételek mellett bízom rá a tevékenység elvégzését. A partner kiválasztásakor kérdés, hogy tudja-e az igényelt szolgáltatási szintet biztosítani, illetve a szerződés megfelelően szabályozza-e a jogköröket, elvárásokat, kompetenciákat.

Mivel sok esetben az addig a cégen belül dolgozó munkaerő átkerül a szolgáltató állományába, mint utaltunk rá, humánpolitikai szempontokat is figyelembe kell venni.

Sokan azért idegenkednek a kihelyezéstől, mert úgy vélik, hogy a saját tevékenység jobban ellenőrizhető. Ellenérvként a szolgáltatók a mára tökéletesen mérhető és jól számon kérhető rendelkezésre állást szokták felhozni. Az adatbiztonságot firtató fenntartások eloszlatására pedig az igazán komoly szolgáltatók megfelelően átvilágított alkalmazotti gárdával, illetve katasztrófatűrő szervertermek kialakításával reagálnak.

Arányos változások

És itt érdemes visszatérni az elvárásokra. Még manapság is sok gond adódik abból, hogy a megbízó – ha kizárólag csak költségcsökkenést vár ettől a megoldástól – csalódik, amikor azt látja, hogy az új cég által ellátott tevékenység látszólag drágább. Mérlegelnie kell tehát, hogy a külső szakértő rárakódó profitja és a cégnek a kihelyezéssel elért hatékonyságnövekedése arányban van-e egymással.

Ám szakértők és a gyakorlatban már tapasztalatokat szerzett vezetők azt vallják: hosszú távon biztos, hogy pozitív eredmény adódik. És ne feledjük: egy olyan folyamat külső cégre bízása, amely eddig a vállalat belső ügymenetébe épült be, a partnerek közötti bizalom meglétét feltételezi. A számos szakmai és anyagi vonatkozású érv mellett ezt sem szabad figyelmen kívül hagyni.


Megjelent a Piac és Profit 2003. februári számában


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!