A most életbe lépett törvények szerint büntetendő a fogyasztók spamekkel, marketing sms-ekkel, faxokkal való zaklatása, illetve az utcán sem csábíthatják a vevőket a marketingesek.
Nem szerezhetnek ügyfeleket ismeretlen telefonszámok hívásával - úgynevezett hideghívással - a cégek. Tilos a gyerekek, fiatalok zaklatása reklámokkal, és emellett a nyereményjátékokat is erőteljesen korlátozzák. A spamek, dm faxok, reklámlevelek, sms-ek szintén tilalom alá esnek. Aki ilyen forrásokból szerez többletbevételt, az pénzbüntetésre számíthat.
Egy nemrég lezajlott perben pedig a köztereken való, reklámcélú leszólítás ellen foglalt állást a bíróság, mivel az "a járókelő személyes szférájába történő, zaklató behatolásnak" minősül.
A most életbe léptetett szabályok minden olyan céget rendkívül kedvezőtlenül érintenek, amelyek direkt marketing módszerekkel dolgoztak, és ügyfélkörüket eddig kereskedelmi e-mailekkel bővítették.
A kereskedők a jövőben nem dönthetnek arról, hogy például egyszerre csökkentik-e minden, a kínálatukban meglévő termék árát. A nyár- és a télvégi kiárusításoknak azonban ezentúl sem áll az útjába semmilyen jogszabály.
Júliustól Nagy-Britanniában is törvénytelennek minősülnek az ismeretlen számokra történő sales telefonhívások. A jövőben nem kell a telemarketinges jellegű hívásokat bárkinek bárkitől fogadnia a szigetországban, és ez a változás a szolgáltatóiparra, a call centerekre, valamint a toborzási iparágra is erőteljesen kihathat.
(Menedzsment Fórum)
Óvják a német fogyasztókat a reklámoktól
Széleskörű védelmet élveznek a kéretlen reklámmal szemben Németországban a polgárok.