Nemrég zárult le a Periodical Publishers' Association's Magazines 2004 (PPA) konferencia, mely talán a nemzetközi nyomtatott sajtó képviselőinek legjelentősebb szakmai tanácskozása. A magazinok kiadói bizakodóak, de nem jellemzi őket túlzott derülátás.
Helen Alexander, az The Economist vezérigazgatója elmondta, 'paranoid optimizmussal' jellemezhető a sajtópiac szereplőinek jelenlegi álláspontja. A hagyományos magazinok számára az egyik legnagyobb fenyegetést a tabloidok térnyerése jelenti. Nem kedvező a fajsúlyosabb sajtótermékek szemszögéből az sem, hogy a szupermarket-hálózatok egyre nagyobb teret nyernek a lapterjesztésben, és elsősorban a bulvárlapokat árusítják. Sally Cartwright, a Hello! magazin kiadási vezetője szerint Nagy-Britannia vezető szupermarket-lánca, mely egyre nagyobb részt szakít ki a lapterjesztési piacból, 800 magazint árusít, miközben az ország lappiacán 3500 magazin van jelen: 2700 kiadvány kerül ezáltal jelentős hátrányba.
Ezzel együtt a magazin kiadók három veszteséges év után a piac élénkülésében reménykednek. Bernard Gray, a CMP Information vezérigazgatója szerint múlt év nyarán ért el a mélypontra a szektor, és minden kedvezőtlen körülmény ellenére 2004-ben javulás fog bekövetkezni. Brin Bucknor, a VNU Business Publications vezetője a PPA 2004 konferencián elmondta, jóval bizakodóbbak, mint a tavalyi évben, tudósít a Media Week.
(Menedzsment Fórum)
Paranoid optimizmus jellemzi a lappiacot
Nemrég zárult le a Periodical Publishers’ Association’s Magazines 2004 (PPA) konferencia, mely talán a legjelentősebb szakmai tanácskozás a nemzetközi nyomtatott sajtó terén. A magazinok kiadói bizakodóak, de nem jellemzi őket túlzott derülátás.