1p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Hetvennégy fogyasztói panasz nyomán eljárást indított az ASA, a brit reklámfelügyeleti szerv az Armani, illetve a márkát birtokló Orthet Ltd ellen egy, a Times Magazine-ben megjelent reklám miatt.

A kifogásolt fotón egy gyerekkorú, szőke, lányos arcú fiú ül a földön, mezitláb, mindössze egy nadrágot viselve. Bár a kép nem nevezhető különösebben kihívónak, az Armani vita nélkül beleegyezett a május 12-vel kelt ítélet nyomán a reklám visszavonásába. Az ASA azt találta problematikusnak, hogy a fiú topless, azaz felső rész nélkül látható a fekete-fehér fotón, illetve kiemelték, hogy szándékosan nehezen kitalálható a hiányos öltözetű gyermekmodell neme, pedofil jelleget adva ezáltal a reklámnak. 'A hirdető úgy tájékoztatott, hogy a modell fiú' - olvasható az ASA közleményében. A hivatalos vélemény szerint a hirdetés 'szexualizálja a gyerekeket, és arra készteti őket, hogy utánozzák a felnőtteket'.

Az Armani kommentár nélkül visszavonta a hirdetést, a The Times pedig közölte, tíz esetben érkezett panasz hozzá a kihívó gyermekruha-reklám miatt, melyet nem közöltek több alkalommal.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!