1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német vasút (DB) vezetése nagy reményekkel tekint a társaság tervezett tőzsdére vitele elé. Szakértők azonban figyelmeztetnek: a lépés előtt a több tízmilliárd eurós adósságállomány radikális csökkentésére lenne szükség.

A részvénykibocsátás nyomán mintegy 2 milliárd euró folyhat be a társaság kasszájába, számol be a Süddeutsche Zeitung belső forrásokra hivatkozva. A dokumentum állítólag a vasút tőzsdére viteli terve nyomán felállított tanácsadó testület jelentéséből származik.

A lap értesülései szerint cserébe minimum 9-12 milliárd euróval kellene csökkenteni a társaság adósságát ahhoz, hogy a vállalat a magánbefektetők számára is vonzó legyen. A DB elnöksége szerint az adósság jelenleg nettó 19,5 milliárd euróra rúg, a testület szerint azonban valójában - mindent beleszámolva - akár a 38,6 milliárd eurót is elérheti.

A szakértői bizottság néhány hete azt ajánlotta, hogy már 2006-ban részben privatizálni lehetne a jelenleg még állami kézben lévő DB-t. Ehhez többek között a kormány újbóli jótéteményére is szükség lenne, annak ugyanis szerződésben kellene kötelezettséget vállalnia arra, hogy a következő 20-25 évben segíti a vasúthálózat modernizálódását.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!