A részvénykibocsátás nyomán mintegy 2 milliárd euró folyhat be a társaság kasszájába, számol be a Süddeutsche Zeitung belső forrásokra hivatkozva. A dokumentum állítólag a vasút tőzsdére viteli terve nyomán felállított tanácsadó testület jelentéséből származik.
A lap értesülései szerint cserébe minimum 9-12 milliárd euróval kellene csökkenteni a társaság adósságát ahhoz, hogy a vállalat a magánbefektetők számára is vonzó legyen. A DB elnöksége szerint az adósság jelenleg nettó 19,5 milliárd euróra rúg, a testület szerint azonban valójában - mindent beleszámolva - akár a 38,6 milliárd eurót is elérheti.
A szakértői bizottság néhány hete azt ajánlotta, hogy már 2006-ban részben privatizálni lehetne a jelenleg még állami kézben lévő DB-t. Ehhez többek között a kormány újbóli jótéteményére is szükség lenne, annak ugyanis szerződésben kellene kötelezettséget vállalnia arra, hogy a következő 20-25 évben segíti a vasúthálózat modernizálódását.
(Menedzsment Fórum)
Pénzesőt remél a német vasút a tőzsdei starttól
A német vasút (DB) vezetése nagy reményekkel tekint a társaság tervezett tőzsdére vitele elé. Szakértők azonban figyelmeztetnek: a lépés előtt a több tízmilliárd eurós adósságállomány radikális csökkentésére lenne szükség.