2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sokadszor hirdetik meg, hogy a MÁV piaci viszonyok szerinti működését. Eddig csak papíron maradtak, és súlyos milliárdokba került végül az államnak. Most újra nagyratörő terveket hirdettek meg: januártól az uniós követelményekhez igazítják, közelítik a MÁV szervezeti felépítését, igyekeznek gyorsítani a fejlesztést és már tíz nap múlva érvénybe lép az új menetrend

Sokadszor hirdetik meg, hogy a MÁV piaci viszonyok szerinti működését. Eddig csak papíron maradtak, és súlyos milliárdokba került végül az államnak. Most újra nagyratörő terveket hirdettek meg: januártól az uniós követelményekhez igazítják, közelítik a MÁV szervezeti felépítését, igyekeznek gyorsítani a fejlesztést.

Bejelentették azt is, hogy tegnap késő délután sikerült négyéves együttműködési megállapodást aláírni a négy nagy vasúti szakszervezettel. Az új szervezet azt jelenti, hogy négy önálló üzletág alakul saját vezetővel, a személyszállítási, árufuvarozási, a gépészeti és a pályavasúti üzletág, vezetőiket pályázat alapján választották ki. Udvari László elnök kifejtette, hogy a hazai és a nemzetközi szállítási igényekhez képest túlméretezett a vasúthálózat, hiszen a forgalom kétharmada bonyolódik le a kisebbik félen, a nagyobbikon csak egyharmad. Egyébként 7700 kilométer a vasúthálózat.

Nem akarják megszüntetni a szárnyvonalakat, de megpróbálják majd régiós vasúti társaságoknak átadni, ha lesznek vállalkozó regionális önkormányzatok. A MÁV erejének nagy részét a forgalmas központi hálózat fejlesztésére összpontosítják. A kormány a MÁV adósságából 60 milliárd forintot átvállalt, de nem tudja a költségvetés teljesen magára vállalni a személyszállítás veszteségének megtérítését, a fejlesztéshez is kedvező bankhiteleket kell majd felvenni hosszú távra, állami garanciával. E mellett bérelnek majd modern kocsikat is.

A regionális vasutaknál számítanak majd az Európai Unió regionális fejlesztési kereteire, valószínűleg kevesebb, jobban képzett vasutasra lesz szükség, de támogatják a tovább- és átképzést. A reform sikeréhez kapcsolódóan öt százalékos reformprémiummal toldhatják meg az Érdekegyeztető Tanácsban kialakuló béremelést. A jegyárak emelésére hét százalékos javaslatot tettek, de ezt eddig még nem hagyta jóvá a Pénzügyminisztérium.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!