2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokan tévesen úgy gondolják, hogy a piacorientáció automatikus velejárója a piacgazdaságnak. A versenyző iparágakban előnyben vannak azok a szervezetek, amelyek magasabb szinten művelik a piacorientációt, akik piaci intelligenciával rendelkeznek.

Miként a söripar példáján láttuk, a külföldi tőke jelenléte még nem garancia a piaci trendek megváltoztatására. A külföldi tőkével együtt ideérkezett marketingtudás, irányítási, vezetési kultúra, beszámoltatási, információs rendszer nem csupán az adott vállalatnál, hanem áttételesen a partnereknél is éreztette a hatását. A munkaerő áramlása tovább erősítette ezt a helyzetet. Ennek mértéke azonban, miként az 1. táblázatból látható, a vártnál gyengébb volt. A magyar tőkével megvalósult privatizáció a vevői kapcsolatok javulását, míg a külföldi tőkebefektetés elsősorban az anyagi erőforrások bővülését eredményezte. A vállalati termelési képességekben következett be a külföldi tőke hatására a második legnagyobb változás. Ezt követte csak a marketing know-how-t inkább fémjelző vállalati hírnév javulása vagy vevői kapcsolatok fejlődése. A magyar tőkével végrehajtott privatizáció mind a vállalkozói, mind a marketingszemléletet növelte.


Folytatás



A fenti cikk a Harvard Businessmanager 2002/4. számában jelent meg



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!