Egy német lap állítása szerint az ír fapados vezetése azzal fenyegette meg a pilótákat, hogy hátrányt szenved karrierjük, amennyiben szoros kapcsolatot tartanak fel a szakszervezetekkel.
A szállítómunkások szakszervezete szerint a cég menedzsmentje nyomás alá helyezi azokat a munkavállalókat, akik szakszervezeti szinten is szeretnének fellépni érdekeik védelmében.
A Süddeutsche Zeitung birtokába került belső dokumentumok egyike konkrét példát is szolgáltat a nyomásgyakorlás eszközeire. A 2004. július 28-i keltezésű, David O'Brien üzemeltetési igazgató által aláírt levélben azzal fenyegetik meg a dublini pilótákat, hogy nem képezik ki őket az újonnan megrendelt 737-800-as Boeing gépekre, amennyiben a szakszervezetek továbbra sem hagynak fel követeléseikkel. "A betanítás addig nem kezdődik meg, amíg a szakszervezetek abba nem hagyják kampányukat" - áll a levélben.
A német lap állítása szerint a stanstedi pilótáknak névre szóló levelet küldött a vezetőség, amelyben szemükre hányták, hogy nem jelentek meg a vezetés által szervezett találkozókon. Amennyiben azokon a jövőben sem vesznek részt, az további Ryanair-karrierjük iránti érdektelenségüket bizonyítja, áll az irományban. A szakszervezet úgy véli, ezek a találkozók valójában a pilóták megfélemlítését szolgálják.
Michael O'Leary, a Ryanair vezére az újság megkeresésére tagadta, hogy bárkit is akadályoznának a szakszervezeti tagság megszerzésében vagy jogai gyakorlásában.
Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, néhány szakszervezet a minap szokatlan módszerrel tiltakozott az ellen, hogy a Ryanairnél állítólag áldatlan munkakörülmények uralkodnak, s a dolgozókat korlátozzák alapvető jogaik gyakorlásában.
(Menedzsment Fórum)
Pilótáinak megfélemlítésével vádolják a Ryanairt
Egy német lap állítása szerint az ír fapados vezetése azzal fenyegette meg a pilótákat, hogy hátrányt szenved karrierjük, amennyiben szoros kapcsolatot tartanak fel a szakszervezetekkel.